Acasa Ştiri High-Tech Astronomii au cartografiat unul dintre cele mai bizare corpuri cereşti din Univers. Descoperirea surpinzătoare făcută de ei (FOTO, VIDEO)

Un articol de: Tudor Ionescu - 14 Dec 2019, 18:19
Foto: Reprezentarea unui pulsar (sursă: Astrobites) Galerie foto (4) High-Tech

Cercetătorii NASA au reuşit să cartografieze, în premieră, suprafaţa unui pulsar, un corp ceresc cu o gravitaţie imensă, ce se poate roti în jurul propriei axe şi de câteva sute de ori pe secundă, arată Astronomy.com.

Mai exact, astronomii au cartografiat suprafaţa unui pulsar cu un diametru de doar 26 de kilometri, aflat la o distanţă de 1.100 de ani lumină. Prin comparație, Soarele nostru are un diametru de 1,3 milioane de kilometri. Însă în ciuda mărimii mici a pulsarului, acesta este mai masiv decât Soarele nostru.

Pe suprafaţa pulsarului, cercetătorii au avut surpriza să descopere la Polul Nord, şi câteva pete care emit radiaţii foarte puternice. De fapt, aceste pete sunt elementul care i-a surprins pe cercetători cel mai mult. Pulsarii au un câmp magnetic extrem de puternic, însă prezența petelor indică faptul că, în realitate, câmpul magnetic al unui pulsar este chiar mai complex decât se credea iniţial.

via GIPHY

Ce sunt pulsarii

Pulsarii (cunoscuţi şi sub numele de "stele neutronice") sunt consideraţi drept "farurile de observaţie" ale Universului. Iar în esenţă sunt rămăşiţele unor stele distruse şi care se învârt în jurul propriei axe cu viteze incredibile. De-a lungul timpului, astronomii au descoperit pulsari care se învârt în jurul propriei axe și de 700 de ori pe secundă.

Lunile trecute, tot cercetătorii NAŞA au descoperit o stea neutronică ce călătoreşte în spaţiu cu aproximativ patru milioane de kilometri pe oră, după ce a fost expulzat din fostul său sistem solar de suflul exploziei unei alte stele.

Citeşte mai multe despre:   NASA