Acasa Ştiri High-Tech Misiunea TESS a NASA a găsit prima sa planetă ce ar putea susţine viaţă, dar şi o planetă care orbitează două stele (FOTO, VIDEO)

Un articol de: Tudor Ionescu - 08 Ian 2020, 00:09
Sursă foto: NASA Galerie foto (2) High-Tech

Misiunea TESS a NASA, concepută special pentru căutarea de exoplanete (adică planete din afara sistemului nostru solar) a descoperit recent primul corp planetar care ar putea, teoretic, să susţină viaţa.

Denumită sec "TOI 700", planeta se află la o distanţă foarte mică în termeni astronomici, de doar 100 de ani lumină. Altfel spus, pentru a ajunge la ea am avea nevoie să călătorim timp de 100 de ani, cu viteza luminii (aprox. 300.000 de km / secundă).

Exoplaneta se află în aşa-numita "habitable zone", adică exact la distanţa potrivită de propria stea necesară pentru a avea apă în stare lichidă la suprafaţă. În plus, are şi mărimea Pământului. Exoplanete aflate în "habitable zone" au mai fost descoperite în trecut, însă niciodată de mărimea Pământului.

Oarecum ciudat, "TOI 700" îşi orbitează propria stea odată la 37 de zile pământeşti. Altfel spus, un an pe "TOI 700" durează doar 37 de zile. O altă caracteristică diferită faţă de Pământ este faptul că "TOI 700" este orientată către propria mereu cu aceeaşi fată. Adică îi lipseşte rotaţia în jurul propriei axe.

În sistemul solar în care se afla "TOI 700", astronomii au mai descoperit alte două planete. Una dintre ele este prea aproape de propria stea, iar cealaltă este bănuită a fi un gigant gazos.

Exoplaneta "TOI 700"

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.

Tot misiunea TESS a NASA a descoperit, pentru prima dată, o exoplanetă care orbitează două stele.

Denumită tot sec "TOI 1338b", exoplaneta este de 6,9 ori mai mare decât Pământul, se află la o distanţă de 1.300 de ani lumină şi pare să aibă o orbită în jurul stelelor de 93 sau 95 de zile.

"TOI 1338b" are şi o orbită iregulată în jurul stelei (cel mai probabil din cauza gravitaţiei celor două stele). Pentru următorii 10 milioane de ani, însă, orbita planetei se va menţine.

"TOI 1338b" în jurul celor două stele

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.

Citeşte mai multe despre:   NASA,   TESS