Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri High-Tech Cătălin Dumitru (Kensington Communication), analiză a rezultatelor de la europarlamentare, pe scena iCEE.fest 2019: Upgrade 100: Politicienii încearcă să câștige electoratul cu fețe, nu prin reconsiderarea valorilor 
Exclusiv online

Cătălin Dumitru (Kensington Communication), analiză a rezultatelor de la europarlamentare, pe scena iCEE.fest 2019: Upgrade 100: Politicienii încearcă să câștige electoratul cu fețe, nu prin reconsiderarea valorilor 

Un articol de: Elena Stanciu - 13 Iun 2019, 23:35
Foto: B1.ro/Elena Stanciu High-Tech

EXCLUSIV ONLINE // Consultantul politic Cătălin Dumitru, fondator și senior partner al Kensington Communication,  a făcut o analiză a rezultatului alegerilor europarlamentare, în cadrul unei conferințe susținute la iCEE.fest 2019: Upgrade 100. 

Specialistul a explicat de ce votanții aleg un partid sau un candidat. 

”Primul motiv ar fi acela că îți place persoana respectiv, poate îți place fața lui, atitudinea sau ceea ce spune. Poate simpatizezi unul sau mai mulți lideri ai partidului. 

Un alt motiv ar fi acela că susții temele promovate de partid. De asemenea, poți împărtăși valorile sau principiile formațiunii. Ultimul aspect este nevoia de a face parte dintr-o tabară”, a spus Dumitru. 

Ținând cont de aceste aspecte, Cătălin Dumitru a explcat care sunt factorii care au dus la rezultatele obținute de principalele partide la scrutinul europarlamentar din 26 mai. 

„Marele câștigător al alegerilor din România a fost PNL. În cazul liberalilor ar putea fi vorba despre combinația partid vechi - față nouă - mesaj vechi, puțin schimbat.

O lovitură majoră a fost dată la aceste alegeri și de cei de la USR-PLUS, care nu existau cu patru ani în urmă. Alianța este cunoscută pentru promovarea temei referitoare la lupta împotriva corupției, dar are și două fețe, una fiind a unui fost premier. În cazul lor, tema a fost mai importantă decât fețele”, a spus Cătălin Dumitru. 

Specialistul s-a referit și la candidații Traian Băsescu și Victor Ponta. 

”Cei doi au încercat să se reinventeze. Cred că domnul Ponta a făcut asta cu succes pentru că a construi un partid în câteva luni și a obține două locuri în Parlamentul European este un câștig. (...) Și Traian Băsescu s-a reinventat dând o nouă lovitură prin intrarea în Parlamentul European. 

La Pro România au contat mai mult fețele (principalii candidați au fost Corina Crețu și Mihai Tudose). Nu au avut un anumit tip de discurs, ci au avut oameni foarte cunoscuți care au reușit să obțină voturile”, a mai precizat specialistul. 

La final, acesta a făcut o serie de recomandări pentru partidele cu vechime pe scena politică, dar și pentru cele apărute recent. 

”Vechile partide trebuie să fie atente și la alte aspecte în afara fețelor. Ele trebuie să își reevalueze principiile și valorile pentru a fi înțelese de oameni. Politicienii încearcă să câștige electoratul cu fețe, nu prin reconsiderarea valorilor lor. 

În același timp, partidele noi trebuie să înțeleagă că a promova o temă nu va rezolva în totaliate problema. Și ele trebuie să fie atente la principii și valori și să încerce să se comporte ca un partid mare”, a mai spus Cătălin Dumitru. 

Festivalul iCEE.fest: Upgrade 100 are loc joi și vineri în București. Noul concept al cunoscutului festival iCEE.fest, numit acum UPGRADE 100, aduce în capitala României peste 180 de experți independenți în transformările provocate de internet si tehnologie precum si giganți globali ai industriei digitale, scrie start-up.ro.

Festivalul iCEE.fest: UPGRADE 100 oferă celor peste 3.000 de participanți de anul acesta, veniți din peste 10 țări, două scene principale și patru specializate, la care se adaugă evenimente private de business, mai arată sursa citată.

Citeşte mai multe despre:   iCEE.fest,   Catalin Dumitru,   Kensington Communication