Acasa Ştiri High-Tech E OFICIAL: Curiosity a descoperit urme ale unei OAZE pe Marte! Planeta a avut cândva OXIGEN... (FOTO)

Un articol de: B1.ro - 20 Noi 2019, 12:00
Galerie foto (2) High-Tech

Frenezie în comunitatea științifică după ce au fost descoperite noi indicii că a existat apă pe Marte, și prin urmare, viaţă.

TRAGEDIE ÎN TELEVIZIUNE! FANII LUI CABRAL SUNT ÎN LACRIMI! "S-A SINUCIS CU O STICLĂ!" IMAGINI GREU DE PRIVIT

Robotul Curiosity a trimis probe de sol pe baza cărora cercetătorii de la NASA au ajuns la concluzia că Craterul Gale, de unde a fost făcută prelevarea, a găzduit cu mulţi ani în urmă o oază.

În urma analizelor s-a stabilit că probele conţin săruri minerale, ceea ce înseamnă că în acel loc de pe Marte ar fi existat lacuri sărate. De asemenea, în atmosfera plină de metan a planetei, au fost detectate pentru prima oară, urme de oxigen, potrivit Earthsky.org.

TRAGEDIE ÎN FAMILIA DOLĂNESCU! IONUȚ A DAT VESTEA NEAGRĂ: ''A ÎNCETAT DIN VIAȚĂ MAMA MEA!'' (GALERIE FOTO-VIDEO)

Pietrele cu săruri minerale sunt rezultatul condiţiilor fluctuante de pe Marte, care a trecut de la un climat umed la cel deşertic îngheţat de astăzi. Cercetătorii compară formaţiunile geologice din Craterul Gale cu lacurile sărate din zona Altiplano, a Americii de Sud. Râurile care curg dinspre munte în această regiune generează acelaşi tip de schimbări care au fost observate pe Marte.

Cei de la NASA vor acum să înţeleagă când anume s-a schimbat clima pe Marte şi cât de mult a durat tranziţia.

TRISTEȚE ÎN TEATRUL ROMÂNESC! FLORIN PIERSIC! A ÎNCETAT ÎN URMĂ CU CÂTEVA ORE! DAN NEGRU A CONFIRMAT TOTUL (GALERIE FOTO)

Pentru mulţi cercetători, întrebarea principală s-a transformat din “A existat viaţă pe Marte?” în “Acum cât timp a existat viaţă pe Marte?” sau “Când au fost condiţii bune pentru viaţă pe Marte?”

Curiosity analizează pietrele din Craterul Gale şi trimite datele către NASA. Acest crater a fost special ales în speranţa că deţine indicii cu privire la evoluţia climatului de pe Marte. Următorul pas este trimiterea Curiosity către zone cu un grad mai mare de înclinare al rocilor.