Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri High-Tech Facebook oprește cel mai supărător experiment din ultimul deceniu, după ce numărul știrilor false a crescut

Facebook oprește cel mai supărător experiment din ultimul deceniu, după ce numărul știrilor false a crescut

Un articol de: - 02 Mar 2018, 11:07
High-Tech

Facebook renunță la unul dintre cele mai supărătoare experimente din ultimul deceniu. 

În octombrie, Facebook a anunțat că va face un test în șase țări (Bolivia, Cambodgia, Guatemala, Serbia, Slovacia și Sri Lanka), acolo unde va împărți News Feed-ul în două secțiuni: una pentru postările de la prieteni, alta cu postări de la diverse pagini la care utilizatorul a dat Like. Cel mai mult au avut de suferit publisherii care depind de traficul din Facebook, deoarece postările lor au ajuns la tot mai puțini oameni. 

Șefii de publicații din Slovacia, Cambodgia și Bolivia au susținut că traficul site-urilor de știri a scăzut puternic, deoarece postările lor de pe Facebook au ajuns la tot mai puțini oameni. Scăderile au fost, în general, între 30 și 60%, dar s-au înregistrat și scăderi de 80%, notează The New York Times. 

Se pare că experimentul a avut un efect chiar mai îngrijorător: a dus la creșterea numărului de știri false, în timp ce vizibilitatea publicațiilor serioase a scăzut.

Facebook nu a spus că experimentul a dus la mai multe dezinformări, dar a admis că a gestionat prost comunicarea pe acest subiect.

”In sondaje oamenii ne-au spus ca sunt tot mai nemultumiti cu postarile pe care le vad si ca avand doua News Feed-uri separate nu au avut conexiuni mai multe cu prietenii si familia. Am mai aflat si ca oamenii din tarile in care am facut testul au ajuns mai greu la informatiile importante si ca nu am comunicat clar in ce va consta testul”, a declarat Adam Mosseri, care gestionează News Feed-ul la Facebook.

În comunicatul oficial al Facebook pe marginea experimentului, se menționează faptul că ”oamenii nu-și doresc două feed-uri separate”. Niciun sondaj nu a scos la iveală că ideea respectivă a fost una bună. 
 

Citeşte mai multe despre:   Facebook,   News Feed,   experiment
 
 
 
Loading...