Acasa Ştiri High-Tech SENZAŢIONAL! Arta rupestră denotă că omul PREISTORIC avea cunoştinţe avansate de ASTRONOMIE (FOTO)

Un articol de: B1.ro - 28 Noi 2018, 14:17
High-Tech

Câteva dintre cele mai vechi picturi rupestre din lume dovedesc că oamenii preistorici avea cunoştinţe avansate de astronomie. Pare incredibil, dar cu 40.000 ani în urmă, oamenii observau şi măsurau scurgerea timpului raportându-se la poziţia astrelor pe bolta cerească.

Descoperirile sugerează că străvechii noştri predecesori înţelegeau efectele generate de rotaţia Pământului şi puteau defini periodicităţi de până la 250 de ani. Cercetătorii au ajuns la concluzia că animalele stilizate din picturile rupestre reprezintă constelaţiile boltei nocturne, iar desenele erau destinate să indice date şi evenimente.

Noile analize denotă că oamenii acelei ere aveau cunoştinţe astronomice cu mult peste ceea ce s-a presupus. Cercetătorii de la Universităţile din Edinburgh şi Kent au studiat în detaliu arta rupestră din perioada Paleoliticului şi Neoliticului, cu precădere simbolistica animală din siturile situate în Turcia, Spania, Franţa şi Grecia.
Ei au găsit în toate siturile aceeaşi metodă de periodizare şi măsurare a timpului, bazată pe noţiuni avansate de astronomie. De precizat că unele desene-reper erau separate în timp chiar şi de mii de ani.

La Gobekli Tepe în Turcia, a fost descoperit un desen rupestru, care marchează impactul devastator al unei comete, cu 11.000 ani în urmă. Ulterior acelui eveniment a urmat o mini eră glaciară, cunoscută în geologie.

Cercetătorii au reuşit să decodeze şi celebrul desen de la Lascaux (Franţa), una dintre cele mai cunoscute picturi rupestre, care prezintă un om pe moarte înconjurat de câteva animale. Potrivit noii interpretări, scena ar putea fi legată de o altă cădere a unei comete, în anul 15.000 Î.E.N.

Şi cea mai veche sculptură a lumii, Omul-Leu din peştera Hohlenstein-Stadel, datată ca fiind din anul 38.000 Î.e.n., aparţine şi ea acestui sistem antic de măsurare a timpului.

Uluitorul studiu al cercetătorilor a fost publicat de Athens Journal of History, scrie Eurekalert.

Dr Martin Sweatman, de la University din Edinburgh, conducătorul studiului, susţine că:„Arta rupestră timpurie arată că oamenii aveau cunoştinţe avansate despre bolta cerească, din punct de vedere intelectual nefiind diferiţi cu nimic faţă de omul contemporan.“

Şi totuşi, oare ce s-a întâmplat cu omenirea şi acea cunoaştere, de am ajuns în sec. al XVII-lea să îl ardem pe Galileo Galilei pe rug pentru convingerea că Pământul nu este plat?...