Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri High-Tech Google modifică setările de confidențialitate pentru a păstra mai puține date ale utilizatorilor

Google modifică setările de confidențialitate pentru a păstra mai puține date ale utilizatorilor

Un articol de: Irina Mina - 25 Iun 2020, 08:49
Google modifică setările de confidențialitate pentru a păstra mai puține date ale utilizatorilor Sursă foto: Hepta.ro High-Tech

Google își modifică setările de confidențialitate pentru a păstra în mod implicit mai puține date despre utilizatorii noi. Astfel că, începând de miercuri, va șterge automat și continuu activitatea web și aplicația și istoricul locațiilor pentru noii utilizatori după 18 luni.

Setările pentru utilizatorii existenți nu vor fi afectate, dar compania va trimite mementouri despre această caracteristică.

 KAUFLAND / LIDL / CARREFOUR / PROFI / MEGA IMAGE / AUCHAN. ANUNŢUL CE AFECTEAZĂ TOŢI CLIENŢII DIN ROMANIA

De ce modifică Google setările de confidențialitate

 

Schimbarea vine după ce anul trecut Google a adăugat noi controale care permit utilizatorilor să pună efectiv o dată de expirare asupra datelor lor, oferind opțiunea de ștergere automată a istoriei locațiilor, a căutării, a datelor vocale și a activității YouTube după trei sau 18 luni.

De asemenea, compania face mai ușor să comutați și să ieșiți din modul de incognito în timp ce utilizați aplicațiile sale mobile Căutare, Hărți și YouTube, făcând o apăsare îndelungată pe fotografia de profil. În modul incognito, Google nu își amintește nicio activitate în timpul navigării online, scrie Seattletimes.

În altă schimbare, utilizatorii vor avea acces mai ușor la controalele lor atunci când fac căutări pe Google. Dacă sunt conectate în conturile lor Google și caută termeni precum „Verificarea confidențialității Google”, vor vedea o casetă vizibilă numai cu setările de confidențialitate și securitate.

 

Parteneriat între Apple și Google: Depistarea infectaților cu COVID-19, cu ajutorul smartphone-ului

 

Pentru a se alătura luptei împotriva noului coronavirus, companiile Apple și Google au dezvoltat un parteneriat inedit.

Mai precis, aceștia lucrează la o tehnologie pentru smartphone-uri, care va atenționa utilizatorii dacă au intrat în contact cu o persoană infectată cu COVID-19, programul având un potențial uriaș, acela de a monitoriza aproximativ o treime din populația lumii.

Tehnologia inovatoare, cunoscută sub numele de „contact-tracing”, este proiectată să reducă răspândirea noului coronavirus, spunându-le utilizatorilor dacă este cazul sau nu să se izoleze, dacă au intrat în contact cu o persoană infectată cu noul coronavirus.

„Toți cei de la Apple și Google credem că nu a existat niciodată un moment mai important pentru a lucra împreună pentru a rezolva una dintre problemele cele mai presante ale lumii”, au spus companiile într-un comunicat comun.

Astfel, telefoanele pot partaja informații wireless anonime, prin aplicații administrate de autoritățile de sănătate publică. Companiile vor lansa, de asemenea, cadre pentru aplicațiile de sănătate publică pentru gestionarea funcționalității.

Mai exact, dacă un utilizator este marcat pozitiv pentru COVID-19 și adaugă aceste date în aplicația sa de sănătate publică, utilizatorii cu care a intrat în contact cu câteva zile în urmă vor fi anunțați despre acest lucru. Această perioadă ar putea fi de până la 14 zile, dar agențiile de sănătate din diverse țări, pot stabili intervalul de timp.

 

CNCD a amendat Google România

 

La începutul lui mai, „Catedrala Prostirii Neamului Românesc” a fost marcată ca un nou obiectiv pe Google Maps, chiar lângă Catedrala Mântuirii Neamului. Descoperirea a fost făcută de deputatul Daniel Gheorghe, care a catalogat mesajul drept „ofensator la adresa întregii comunităţi ortodoxe româneşti”.

În caz, Google România a fost amendată de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) cu 10.000 de lei pentru că nu a luat nicio măsură și nu a informat centrala cu privire la schimbarea pe Google Maps a denumirii Catedralei Mântuirii Neamului în „Catedrala prostirii neamului”.

Ulterior, Google a transmis că, de fapt,  eroarea semnalată a fost eliminată prompt în cazul denumirii „Catedrala Prostirii Neamului”.

„Atunci când este raportată o problemă pe Google Maps, acţionăm pentru a corecta eroarea cât de repede putem. Eroarea semnalată a fost eliminată prompt în acest caz. Aşteptăm să primim decizia oficială a CNCD, iar apoi vom evalua următorii paşi. Google încurajează conţinutul generat de utilizatorii, pentru ca Google Maps să reflecte lumea reală. Pe măsură ce tot mai multe persoane contribuie la Google Maps, continuăm să ne concentrăm pe a împiedica pe cei care încalcă politicile noastre, folosind o combinaţie de tehnologie şi evaluare umană pentru a elimina conţinut nedorit", au transmis reprezentanţii Google.

Citeşte mai multe despre:   Google