Acasa Ştiri Monden Cercetătorii au descoperit o genă care influenţează consumul de alcool

Cercetătorii au descoperit o genă care influenţează consumul de alcool

O genă care influenţează obiceiul de a bea alcool a fost descoperită de oamenii de ştiinţă, care spun că oamenii care au o versiune rară a acestei gene, consumă, în mod normal, cu 5% mai puţin alcool decât cei care prezintă o varietate comună de gene, scrie Daily Mail.

Gena, cunoscută ca şi AUTS2, a fost anterior legată de autism şi cu un deficit de atenţie. AUTS2 este mai activă în părţi ale creierului asociate cu mecanisme de „recompense”, care răspund la stimuli de plăcere.

Până în prezent, era cunoscut că doar o genă, care controla insuccesul alcoolului în ficat, influenţa  semnificativ consumul de băuturi alcoolice.

„Sunt o multitudine de factori care influenţează cantitatea de alcool pe care o persoană o consumă, dar, din studiile noastre reiese că genele joacă un rol important”, a spus profesorul Paul Elliott, de la Şcoala de Sănătate Publică Londra.

Cercetătorii au analizat mostre de ADN de la peste 26.000 de voluntari, în căutarea genelor care par să afecteze consumul de alcool. Apoi au confruntat concluziile cu rezultatele obţinute de la alte 21.000 de persoane.

Versiunea genei care este asociată cu consumul scăzut de alcool era mai activă, potrivit cercetătorilor.

„Oamenii consumă alcool din diferite motive, iar înţelegând comportamentul particular inflenţat de această genă, ne ajută să înţelegem mai bine baza biologică a acestor motive. Această descoperire reprezintă un pas important pentru prevenţia şi tratarea abuzului de alcool şi dependenţă”, a precizat profesorul Gunter Schuman, de la Institutul de Psihiatrie de la King’s College din Londra.