Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Monden Dieta Rina. În 90 de zile ai corpul pe care-l visezi

Dieta Rina. În 90 de zile ai corpul pe care-l visezi

Un articol de: Ramona Zaharia - 05 Iun 2020, 09:35
Dieta Rina. În 90 de zile ai corpul pe care-l visezi Monden

Da, statul în casă ne dă socotelile de plajă peste cap. Şi asta pentru că silueta noastră se resimte după lipsa de mişcare şi consolarea cu prăjituri. Vestea bună este că Dieta Rina ne poate da în doar 90 de zile corpul visat. Să facem cunoştinţă în detaliu cu această metodă eficientă de slăbire!

 

Principiile dietei Rina

 Traian Băsescu A ANUNȚAT când se va decreta STARE DE URGENȚĂ, ÎN ROMÂNIA

Dieta Rina, numită uneori și dieta de patru zile, este o dietă disociată ce presupune separarea și apoi combinarea specifică a unor grupe alimentare. Faţă de dietele fade, aceasta este o formulă creativă, fără prea multe  restricții (altele decât tipurile de alimente consumate în fiecare zi). În timpul dietei Rina poți consuma chiar pizza sau prăjituri dacă respecţi condiția de bază (doar în ziua de carbohidrați, până la ora 20). 

Creatorul dietei Rina, un sportiv american, spune că principala problemă digestivă a oamenilor survine ca urmare a combinațiilor nepotrivite realizate la fiecare masă a zilei, scrie 90daydiet. Dieta Rina însă, prin disocierea grupelor alimentare elimină problemelor digestive și declanşează arderea kilogramelor în plus, ducând la obţinerea şi menţinerea greutăţii dorite.

 

Cum funcționează dieta Rina

 

Dieta Rina implică disocierea alimentară într-un ciclu de patru zile care se repetă pe o perioadă de trei luni (90 zile). Pe parcursul dietei Rina micul dejun rămâne același. Vei consuma fructe proaspete sau uscate, semințe sau legume proaspete, alternativ dar niciodată combinate. 

Dieta Rina are câteva principii clare, de la care nu trebuie să te abaţi. Prima zi este ziua proteinelor, a doua, ziua legumelor, a treia, ziua de carbohidrați, iar a patra este ziua de fructe.

După patru zile reiei dieta, însă având în vedere alimentele numeroase pe care le ai la dispoziție, poți varia meniul, respectând disocierea.

Mai trebuie reţinut că acest regim implică trei faze, esențiale în procesul de slăbire, perioada de purificare (între 4 dimineața și ora prânzului când poți consuma fructe sau legume la interval de două ore), perioade de ingestie (de la prânz până la ora 20, când trebuie să consumi grupa alimentară a zilei) și perioada de digestie (între 20 și 4 dimineața, când te abții de la mâncare).  

 

Dieta Rina - ziua 1

În ziua cu proteine, poți consuma carne de pui, curcan, porc sau pește la cuptor, grătar, fiert sau la aburi, salate de legume (este recomandat o salată de legume fără ulei la fiecare porție de carne) precum și brânză, ouă sau lapte.

 

Dieta Rina - ziua 2

Poți găti legume la cuptor, pe grill sau la aburi cu sau fără sos (pregătit în casă). Iată câteva sugestii de alimente permise pentru ziua cu legume: ceapă, cartofi, broccoli, ciuperci, varză proaspătă sau murată, orez integral, năut, salată verde, roșii, castraveți, ridichi, morcov, conopidă, avocado, quinoa, hrișcă, orz, mazăre, fasole, linte, soia. 

 

Dieta Rina - ziua 3

O zi care permite să consumi alimente considerate interzise în alte diete, precum pizza, paste sau tort. Nu uita însă să consumi o salată mare de legume (de ingrediente depinde procesul de detoxifiere). Iată cele mai populare alimente ale zilei de carbohidrați: porumb, alimente cu făină albă, paste, lasagna, produse de patiserie, înghețată, tort, ciocolată (1-2 cuburi de ciocolată amăruie sunt obligatorii la cină), prăjituri...

 

Dieta Rina - ziua 4

În a patra zi a dietei Rina vei consuma fructe proaspete sau uscate, suc de fructe sau legume, nuci și semințe (dar nu combinate), legume proaspete (simplue sau sub formă de salată) și alte alimente în care predomină vitaminele. Iată câteva sugestii de alimente pentru această zi: banane, kiwi, portocale, fructe de pădure, ananas, grepfrut, mere, pere, prune, pepene roșu și galben (nu combinate la aceeași masă), mango, ardei roșu, roșii, castraveți, pătrunjel, salată verde, nuci, migdale, caju, semințe de floarea-soarelui/in/cânepă. 

 

Idei de retețe eficiente în dieta Rina

Piept de pui pe pat de vinete (Ziua 1 a proteinelor)

Ingrediente: 1 bucata de piept de pui dezosat, supa de legume, 1 vanata, 1 rosie, ½ lingurita de oregano, ½ lingurita de rozmarin, 1 catel de usturoi, patrunjel proaspat tocat marunt, 1 lingura de ulei de masline, piper, salata de verde.

Amesteca uleiul de masline cu rozmarinul si cu catelul de usturoi zdrobit. Taie vanata felii subtiri si maseaza feliile cu amestecul de ulei preparat anterior si apoi coace-o putin la cuptor. Scoate feliile de vanata, acopera-le cu rosia taiata felii si cu patrunjelul proaspat. Fierbe pieptul de pui in supa de legume, apoi trage-l la tigaie pe ambele parti, pana cand capata o nuanta maronie. Scoate pieptul de pui din tigaie si pune-l peste feliile de vanata si de rosie. Separat, prepara salata verde. Serveste preparatul cald, asezonat cu piper.

 

Mâncare de mazăre (Ziua 2 a legumelor)

Ingrediente: 400 g mazare congelata, 2 linguri de ulei, 2 morcovi mari, ½ ceapa, sare, piper

Intr-o tigaie teflonata se pune uleiul se adauga mazarea si se lasa la inabusit, la foc mic, cateva minute. MorcovuI si ceapa se fierb şi se fac pastă cu ajutorul unui mixer. Piureul astfel obtinut se adauga peste mazare. Se condimenteaza, se mai adauga 100 ml apa si se lasa la fiert, pana scade. Daca mazarea nu e fiarta, mai puteti adauga apa.

 

Pizza Margherita (Ziua 3 a carbohidraţilor)

Ingrediente: 1 lingurita de drojdie uscata, ¾ cana de apa calda, ¾ cana de faina integrala, 2 linguri de faina de orz, 1 lingura de tarate de ovaz, 1 lingura de ulei de masline. Pentru topping: 2 ½ cana de spanac maruntit, 2 ½ cana de rosii taiate felii, ¼ cana de busuioc, 1 lingurita de oregano, 1 lingurita de usturoi zdrobit, 1 lingurita de piper, 60 g de mozarella light.

Pentru aluat, dizolva drojdia in apa calda si las-o sa se aseze pret de 5 minute. Amesteca apoi toate ingredientele uscate si adauga uleiul, apoi drojdia dizolvata in apa, framantand usor in jur de 10 minute, Lasa aluatul la rece, in frigider, pret de 1 ora. Incalzeste cuptorul la 200 de grade Celsius. Intinde aluatul de pizza si acopera-l cu ingredientele pentru topping. Coace pret de 12 minute, sau pana cand observi ca aluatul este copt.

 

Cât de mult poți slăbi

Promotorii dietei Rina spun că te ajută să slăbești 20 kg în trei luni, dar rezultatele celor care chiar au urmat acest regim alimentar arată mult mai variat. Unii au slăbit 17 kg în treu luni, alşii au slăbit 5 kg în prima lună după care au renunţat. 

Numărul de kilograme variază în funcţie de metabolism, de cum şi cât dormim, de stilul de viaţă în general. 

 

Cum te menții după dietă

Pierderea kilogramelor nu este singurul beneficiu al acestei diete, miza principală fiind schimbarea metabolismului corpului care astfel se resetează şi nu va mai acumula kilograme în neştire.

Dacă vrei să îţi menţii silueta obţinută după cele 90 de zile de dietă Rina este bine să îşi păstrezi căteva obiceiuri: 

- mănăncă doar fructe la micul dejun

- fă asocieri alimentare potrivite, de exemplu nu amesteca proteine cu carbohidraţi

- la fiecare masă utilizează un singur tip de nutrienţi

- la cină consumă jumătate din cât ai mâncat la prânz.  

Citeşte mai multe despre:   dieta rina