Acasa Ştiri Monden Gliese 581d, viitoarea planetă Pământ unde omenirea s-ar putea muta

Gliese 581d, viitoarea planetă Pământ unde omenirea s-ar putea muta

Cercetătorii au anunţat că sunt la un pas de a descoperi „prima planetă locuibilă în afară de Pământ”. Gliese 581d, o planetă care orbitează în jurul stelei roşii pitici Gliese, este considerată de oamenii de ştiinţă că ar putea să găzduiască omenirea, datorită faptului că are o atmosferă asemănătoare cu a Pământului, potrivit Science Daily.

Două echipe de la Centre National de la Recherche Scientifique, conduse de Robin Wordsworth şi Francois Forget, în colaborare cu Laboratorul de Astrofizică din Bordeaux, sunt autorii studiului care dezvăluie toate detaliile şi caracteristicile planetei care ar putea deveni al doilea Pământ.

Planeta Gliese 581d nu are zile, iar pe o parte este în permanenţă zi, în timp ce pe cealaltă este în permanenţă noapte. Ea are o atmosferă densă din dioxid de carbon, şi este suficient de caldă pentru a avea oceane, nori şi ploi.

Gravitatea pe Gliese 581d este de două ori mai mare decât pe Pământ, ceea ce înseamnă că nu este foarte plăcut să mergi acolo, dar cel puţin omenirea va putea trăi acolo, potrivit cercetătorilor.

Problema este că planeta se află la 20 de ani lumină depărtare de Pământ, necesitând 300.000 de ani pentru a ajunge acolo.

Noile descoperiri arată că planetele din Sistemul Solar au clime mult mai diversificate decât se cunoştea până acum, iar toate aceste rezultate conduc la ideea că planetele pe care ar putea exista viaţă, nu trebuie să fie identice cu Pământul.

Dar cu 2 miliarde de potenţiali extratereştri în Univers, trebuie să fie şi o rezervă pentru Pământ, nu?

Citeşte AICI studiul cercetătorilor despre planeta Gliese 581d.

Citeşte mai multe despre:   planeta,   Pamant