Piesa care a reprezentat România la Eurovision, folosită în campania electorală din Spania
Un partid din Spania a ales să folosească melodia care a reprezentat România la Eurovision în campania electorală pentru alegerile municipale din 22 mai. Este vorba despre Partidul Popular, care l-a lansat pe Antonio Alarcó în cursa pentru postul de preşedinte al Consiliului Insulei Tenerife în ritmuri muzicale. Intitulată „Change” (n.r. „Schimbare”), melodia celor de la Hotel FM s-a clasat pe locul 17 la Eurovision, obţinând 77 de puncte. Nu este, însă, singura piesă „împrumutată” de la Eurovision de către cei de la PP.
Senatorul Antonio Alarcó şi-a lansat candidatura la finalul lunii aprilie, în sala Teatrului Guimerá din oraşul Santa Cruz de Tenerife. Tema campaniei a fost „Tenerfie în mâini bune” - o trimitere către meseria de bază a lui Alarcó, aceea de chirurg.
Potrivit abc.es, clipul folosit de Partidul Popular pentru prezentarea candidatului Antonio Alarcó a avut ca şi coloană sonoră melodia „Change”, a celor de la Hotel FM, care a reprezentat România la ediţia din acest an a consursului Eurovision.
Lansarea candidaturii lui Antonio Alarcó
„Asta e piesa noastră”
Invitat în ediţia de luni seară a emisiunii „Razii de noapte”, de pe B1 TV, Gabriel Băruţa, unul dintre membrii trupei Hotel FM, a menţionat preluarea piesei "Change" de către politicienii spanioli.
„În Spania, de exemplu, piesa noastră a luat-o un partid pentru campania electorală”, a spus Băruţa. „Au zis că asta e piesa noastră”, a completat David Bryan, solistul trupei, de asemenea invitat în platoul emisiunii.
„Pentru noi a fost o experienţă extraordinară”, a conchis Băruţa, referindu-se la prezenţa pe scena Eurovisionului.
"Eu nu pot schimba/ Eu nu pot schimba lumea singur/ Am nevoie de ajutorul vostru, al tuturor/ Începeţi să visaţi la asta/ Faceţi un pas semnificativ şi schimbaţi-vă lumea”. Cam aşa sună, în traducere liberă, refrenul melodiei „Change” (în varianta originală: "I can't change/ I can't change the world alone/ I need you all everybody/ Start dreaming of it/ Take a step that's gonna make a difference and change your world").
Piesa nu a fost folosită şi în cazul celor trei clipuri oficiale de campanie ale lui Antonio Alarcó. Senatorul vorbeşte, însă, în ele despre unitate, reforme şi necesitatea unei schimbări, mesajul transmis fiind similar cu cel transmis de melodia celor de la Hotel FM.
Nu numai piesa care a reprezentat România a fost pe placul celor de la Partidul Popular. Într-un clip în care sunt prezentați toţi candidaţii PP din Tenerife se aude pe fundal melodia „Popular”, care a intrat de asemenea în finala Eurovision, din partea Suediei.
Interpretată de Eric Saade, piesa Suediei a ieşit pe locul 3 în clasamentul final al concursului desfăşurat la Düsseldorf, obținând 185 de puncte. Aceasta s-a clasat după Italia, cu melodia „Madness of Love” (189 de puncte) şi Azerbaijan, cu piesa „Running Scared”, care a câștigat Eurovisionul după ce a obținut 221 de puncte.
Vezi AICI mai multe detalii despre Eurovision 2011