Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Monden Renunţă la fumat. Vezi dieta care te ajută să arunci ţigările

Renunţă la fumat. Vezi dieta care te ajută să arunci ţigările

Majoritatea pacienţilor care apelează la un ajutor specializat în lupta de renunţare la fumat se numără obezi, suferinzi de boli cardiovasculare sau boli digestive, precum şi femei abia intrate la menopauză sau osteoporoză, potrivit medicului specialist endocrinolog Alice Burcea, care primeşte acelaşi răspuns întotdeauna: „Dacă renunţ la fumat ma îngraş şi mai mult”, scrie site-ul verticalnews.

Renunţarea la ţigări este dificilă deoarece fumătorii sunt afectaţi psihic de aportul de nicotină, asociind ţigările cu toate momentele cheie din viaţă: cafeaua de dimineaţa, ţigara de după masă sau de după contactul sexual, fumatul în stările de stress sau bucurie, fumatul cu colegii, fumatul la televizor etc.

Nicotina inhibă foamea şi creşte rata arderile metabolice, astfel că după renunţarea la ţigări,simţul gustativ se intensifică şi persoanele au tendinţa să ronţăie întruna.

„Aproape instantaneu, după ce se renunţă la fumat începe vindecarea organismului”, mai explică medicul Alice Burcea transformările benefice care se produc în organism în acest context.

  • În primele 20 de minute de la renunţarea la fumat rata pulsului scade, tensiunea arterială revine la normal, circulaţia se îmbunătăţeşte, bătăile inimii scad şi temperatură mâinilor şi a picioarelor revine la normal.
  •  
  • În timp de 8 ore de la renunţarea la fumat, nivelul de monoxid de carbon se normalizează,  iar nivelul oxigenului din sânge revine la normal.
  •  
  • În timp de 24 de ore de la renutarea fumatului, şansele de a suferi de un atac de cord încep să se reducă.
  •  
  • După 2 zile, nervii terminali încep să se refacă şi în timp de 3 luni, funcţiile plămânilor cresc şi circulaţia se îmbunătăţeşte. Respiraţia grea, oboseala, tusea, durerile de gât, sunt simptome care vor dispărea, dar nu mai repede de la 1 până la 9 luni.
  •  
  • După 1 an, riscul de a suferi de o boală de inimă scade la jumătate iar după 5 ani, scade rata de a suferi de cancer la plămâni la jumatate.
  •  
  • După 15 ani de la ultima ţigară nu mai există niciun risc al unei boli cardiovasculare.
  •  
  • Dacă te-ai hotărât să renunţi la ţigări trebuie să fie foarte convins şi să te pregăteşti: aruncă ţigările, fă sport şi fă-ţi cadouri cu banii economisiţi de pe ţigări.

    Sănătate pas cu pas

    Creşterea poftei de mâncare este de asemenea un lucru comun renunţării la ţigări; este posibil să te îngraşi 3-4 kg, să ai ameţeli şi să oboseşti mai repede.

    Bea multă apă, te va ajuta să te simţi mai bine şi să dai afară nicotina din organismul tău.

    Timp de 3 săptămâni  este indicat să nu se consume alcool pentru că acesta va creşte nevoia de ţigară.

    Metoda este simplă. Se recomandă ca în fiecare săptămână, numărul de ţigări fumate zilnic să fie redus cu una. Când ajungi la 15 ţigări pe zi, scade 2 ţigări pe zi în fiecare săptămână până ajungi să fumezi 5 ţigări pe zi. Menţine raţia 2 săptămâni, apoi renunţă brusc.

    Avantajele metodei sunt privarea treptată de nicotină, lipsa creşterii în greutate, precum şi inducţia psihologică că a faptului că vei ajunge să nu mai fumezi deloc.

    Mâncarea care ajută în renunţatul la fumat

    Cei care vor să renunţe la fumat ar fi bine să includă în dieta lor câte un pahar cu lapte rece zilnic şi să excludă alcoolul.

    Vitaminele A, C, B6 şi B12 din fructe şi legume le sunt de mare ajutor celor care vor să renunţe la fumat. În acelaşi timp, vitaminele şi mineralele reduc efectele nefaste ale fumatului asupra sănătăţii.

    O alimentaţie sănătoasă constă în:

    -          respectarea celor trei mese principale ale zilei

    -          evitarea alimentelor şi băuturilor cu conţinut caloric crescut între mesele principale şi după cea de-a treia masă

    -          reducerea consumului de alimente bogate în grăsimi animale, colesterol şi chiar uleiuri vegetale şi înlocuirea acestora cu alimente bogate în amidon, ca pastele şi cartofii

    -          reducerea consumul de zahăr, dulciuri, prăjituri cu creme bogate, ciocolată etc., mai bine consumaţi fructe

    -          prepararea mâncărurilor cu precădere prin fierbere şi coacere, nu prin prăjire

    -          pâinea, mai ales cea integrală, nu îngraşă: O felie obişnuită de pâine are 80 de calorii

    -          consumul a 6-8 pahare de apă în fiecare zi, între mese

    -          alcoolul  şi cafeaua sau răcoritoarele dulci sunt contraindicate pentru că îngreunează sevrajul şi au calorii destul de multe per gram

    „Cele trei chei pentru prevenirea sau chiar îndepărtarea kilogramelor nedorite sunt dieta, mişcarea şi modificarea comportamentului”, încheie medicul Alice Burcea, specialist în endocrinologie.

    Citeşte mai multe despre:   tigari,   fumat
     
     
     
    Loading...