Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Politică CCR amână pentru 7 octombrie dezbaterile asupra sesizărilor pe modificările la legea privind funcționarea Curții de Conturi

CCR amână pentru 7 octombrie dezbaterile asupra sesizărilor pe modificările la legea privind funcționarea Curții de Conturi

Un articol de: Vladimir Ionescu - 23 Sep 2020, 15:41
CCR amână pentru 7 octombrie dezbaterile asupra sesizărilor pe modificările la legea privind funcționarea Curții de Conturi Foto: Inquam Photos / Octav Ganea Politică

Curtea Constituțională a amânat, miercuri, pentru data de 7 octombrie, dezbaterile referitoare la obiecțiile de neconstituționalitate formulate de Guvern și Președinte în ceea ce privește modificările aduse Legii nr. 94 din 1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi.

Dezbaterile asupra sesizărilor pe modificările la legea privind funcționarea Curții de Conturi, amânate pentru 7 octombrie

 

Potrivit Administraţiei Prezidenţiale, legea criticată încalcă mai multe prevederi constituţionale, printre care și pe cele care consacră principiul bicameralismului. Șeful statului susține că legea încalcă articolul 140 din Constituţie, prin prevederea care îi atribuie preşedintelui Curţii de Conturi aceleaşi competenţe ca şi plenului acesteia.

„Art. I pct. 8 încalcă art. 140 alin. (4) din Constituţie. Potrivit acestui punct din legea supusă controlului de constituţionalitate, (...) '(1) Conducerea Curţii de Conturi se exercită de plenul Curţii de Conturi şi de către preşedinte. Conducerea executivă se exercită de către preşedinte, care coordonează, îndrumă şi conduce, după caz, întreaga activitate a acesteia, potrivit competenţelor conferite de prezenta lege. Preşedintele este ajutat de doi vicepreşedinţi care sunt consilieri de conturi'. Noua soluţie legislativă cuprinsă în teza I a alin. (1) al art. 9 îi atribuie, aşadar, preşedintelui Curţii de Conturi aceleaşi competenţe ca şi plenului acesteia. În forma actuală a legii, art. 9 alin. (1) prevede: 'Conducerea Curţii de Conturi se exercită de plenul Curţii de Conturi'. Soluţia legislativă în vigoare este în acord cu statutul preşedintelui Curţii de Conturi, respectiv acela de consilier de conturi şi membru al plenului Curţii de Conturi. Totodată, potrivit tezei a II-a a alin. (1) al art. 9 în forma propusă de legea criticată, preşedintele Curţii de Conturi va coordona, îndruma şi conduce, după caz, întreaga activitate a acesteia. Din coroborarea celor două teze rezultă că principiul independenţei membrilor Curţii de Conturi în exercitarea mandatului lor, statuat prin art. 140 alin. (4) din Constituţie, nu mai este respectat", se arată în sesizarea depusă la CCR, potrivit Agerpres.

Conform președintelui, un alt articol care încalcă legea fundamentală este cel care stipulează că „reprezentanţii entităţilor auditate, care au acţionat pe baza punctelor de vedere, documentelor emise sau aprobate de organele cu atribuţii de reglementare şi avizare, nu răspund pentru consecinţele măsurilor administrative luate în urma recomandărilor sau dispoziţiilor, după caz, cuprinse în acestea".

Ce decizii a luat CCR, miercuri

 

Tot miercuri, Curtea Constituțională a respins cu majoritate de voturi, miercuri, obiecțiile formulate de președintele Klaus Iohannis, PNL și USR cu privire la modificările aduse Legii concurenței, prin care șeful statului a fost eliminat din procedura de numire a conducerii Consiliul Concurenței.

În schimb, legea care prevedea trecerea Palatului administrativ din Focșani în administrarea Consiliului Județean Vrancea a fost declarată neconstituțională în ansamblul său. Sesizarea fusese făcută de președintele Klaus Iohannis.

Citeşte mai multe despre:   CCR