Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Politică Ce se întâmplă cu facturile românilor la energia electrică. Ministrul Virgil Popescu a explicat modificările operate de ANRE: Ce pași trebuie să urmeze clienții (VIDEO)

Ce se întâmplă cu facturile românilor la energia electrică. Ministrul Virgil Popescu a explicat modificările operate de ANRE: Ce pași trebuie să urmeze clienții (VIDEO)

Un articol de: Mirela Ionela Achim - 18 Ian 2021, 20:54
Ce se întâmplă cu facturile românilor la energia electrică. Ministrul Virgil Popescu a explicat modificările operate de ANRE: Ce pași trebuie să urmeze clienții (VIDEO) Foto: Guvernul României / Facebook Politică

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat luni, pentru B1 TV, că toată controversa legată de facturile la energie electrică a pornit de la un Ordin al ANRE care le dădea clienților doar 30 de zile să opteze între serviciile furnizorilor, altfel aceștia urmând să rămână în serviciul universal, unde prețurile sunt mai mari. Popescu a subliniat că nu i se pare corect ca în centrul liberalizării să fie pus furnizorul, nu clientul, așa că a pus în vedere ANRE să modifce Ordinul. Dacă acest lucru nu se va întâmpla în timp util, deja Guvernul a pregătit o Ordonanță de Urgență, care se află în circuitul de avizare. Ministrul a precizat, însă, că speră să nu mai fie nevoie de această OUG.

Ministrul Energiei a explicat apoi modificările pe care ANRE le-a adus Ordinului. Una dintre ele prevede că fiecare consumator va avea la dispoziție șase luni, deci până la 30 iunie, să decidă ce ofertă a cărui furnizor dorește. De asemenea, furnizorii vor fi obligați să informeze clienții lună de lună asupra ofertelor. Dacă în termen de șase luni un client nu va alege nicio ofertă a niciunui furnizor, atunci acesta va fi trecut automat la serviciul universal, unde prețurile sunt mai mari. Popescu a mai precizat că în toată această perioadă consumatorii vor plăti practic preț de piață concurențială, nu de serviciu universal.

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.

 

Ministrul Virgil Popescu a explicat ce se va întâmpla cu facturile românilor la energia electrică

 

„Totul a plecat de la Ordinul ANRE care a mutat șase milioane de clienți din piața reglementată în piața serviciului universal, așteptând ca într-o lună de zile - că acesta este încă termenul în vigoare, 31 ianuarie - ei să opteze pentru un preț pe piața concurențială a oricărui furnizor, or așa ceva e imposibi. 

Serviciul universal e mai scump decât piața concurențială, el a fost gândit ca o excepție, nu ca o regulă și atunci mie nu mi s-a părut normal acest lucru. Eu am spus că nu furnizorul trebuie să fie în centrul liberalizării, ci clientul, așa încât furnizorii să dea prețuri mai bune și să se bată pe client. Și atunci am ieșit și am spus că dacă ANRE nu va modifica acest Ordin, o vom face noi prin Ordonanță de Urgență. Proiectul de OUG e deja pe circuitul de avizare, dar s-ar putea să nu mai fie nevoie să-l dăm. 

Vineri, ANRE a pus în dezbatere modifcarea Ordinului, după ce a avut discuții și cu Consiliul Concurenții, și cu noi, și cu furnizorii, și a modificat acest Ordin: a prelungit perioada de schimbare a contractelor de la 30 la 180 de zile, șase luni, până pe 30 iunie, și a mai adăugat un lucru: se trece toată lumea în piața serviciului universal, dar furnizorii pot acorda discount la prețul concurențial, adică factura să fie mai mică lună de lună, indiferent dacă clientul încheie contract cu el, se mută sau nu.Dorian Popa a dezvăluit cine era, de fapt, poliţistul mort în accidentul de motocicletă din faţa Casei Poporului

Eu sunt ușor nemulțumit, că mi-aș fi dorit ca în Ordin să scrie că furnizorii au obligația să ofere prețul concurențial cel mai mic clientului din portofoliul său. Că putea să fie prețul cel mai mic oferit cu obligație de preț de serviciu universal cu discount obligatoriu, ca să ajungem la prețul concurențial, sau prețul concurențial, ar fi fost mai explicit. 

Am discutat cu ANRE-ul și a spus că a discutat cu toți cei patru furnizori și s-au angajat benevol să iasă public cu comunicate că vor acorda acest discount tuturor. Dacă asta se va întâmpla, atunci lucrurile sunt normale.

Omul nu se mai înghesuie la ghișeele furnizorilor, îi vine acasă factura pe ianuarie la prețul cel mai mic - deci preț de serviciu universal, discount, preț final de plată, care e egal cu prețul concurențial - în fiecare lună va fi informat despre cea mai bună ofertă a furnizorului, le poate vedea și pe celelalte din piață pe comparatorul ANRE, și șase luni poate studia și opta. Primește acasă și o foaie în care, dacă optează, bifează direct și-și alege și trimite înapoi la furnizor și a încheiat procedura sau așteaptă o lună, două, trei, să vadă ce se mai întâmplă în piață.

Dacă șase luni nu alege nimic, atunci discountul dispare, însemană că dorește serviciul universal, care e mai scump, și rămâne în piața serviciului.

Potrivit Ordinului, furnizorii au obligația lună de lună să vină să-i ofere clientului această informație”.