Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Politică Încep lucrările la A0. Ludovic Orban: Această autostradă de centură este vitală pentru București. Traficul de tranzit în Capitală este de 20% (VIDEO)

Încep lucrările la A0. Ludovic Orban: Această autostradă de centură este vitală pentru București. Traficul de tranzit în Capitală este de 20% (VIDEO)

Un articol de: Vladimir Ionescu - 18 Aug 2020, 11:41
Încep lucrările la A0. Ludovic Orban: Această autostradă de centură este vitală pentru București. Traficul de tranzit în Capitală este de 20% (VIDEO) foto: Inquam Photos / Octav Ganea Politică

Prim-ministrul Ludovic Orban a declarat marți, când încep oficial lucrările de construcție pe A0, că „Bucureștiul are nevoie de autostradă de centură, nu de astăzi, nu de ieri, de cel puțin 15 ani de zile”. Care este stadiul investiției și când se vor putea bucura șoferii de noul proiect de infrastructură, într-un material exclusiv realizat de B1.RO.

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.


 

Încep lucrările la A0. Ce a declarat premierul Ludovic Orban


 

„Bucureștiul are nevoie de autostradă de centură, nu de astăzi, nu de ieri, de cel puțin 15 ani de zile. Indicii de trafic arată că traficul pe Centura Bucureștiului este un trafic extrem de aglomerat, de peste 20.000 de mijloace de transport zilnic. Necesitatea unei autostrăzi deja se impune de la un trafic de peste 16.000 de mijloace de transport zilnic. Această autostradă de centură este vitală pentru București. La ora actuală, tranzitarea Bucureștiului se face fie pe actuala Centură a Bucureștiului, fie prin București. Traficul de tranzit în București este de până la 20%. Foarte multe mijloace de transport preferă să intre în București, neavând autostradă de centură, știind foarte bine că pe actuala centură dacă o iau, petrec un timp extrem de îndelungat până reușesc să ajungă la destinație”, a declarat premierul, luni, când a vorbit și despre moțiunea de cenzură depusă de PSD.

El a amintit că „Studiul de Fezabilitate pentru realizarea acestei autostrăzi a început de mult timp. În mandatul meu de ministru al Transporturilor, noi am adoptat indicatorii tehnico-economici – gândiți-vă că era 2008. Din 2008 au fost adoptați indicatorii economici pentru autostrada de centură. Sigur că de atunci a mai fost revizuit SF. Așa e la noi, băgăm bani în SF-uri și după aia uităm să alocăm resursele financiare pentru construcția efectivă a tronsoanelor de autostradă. Este bine că lucrările încep. Pe toate tronsoanele autostrăzii de centură suntem în progres de la preluarea guvernării”.
 

Prim-ministrul, despre contestațiile care „boicotează gratuit” ritmul de construcție în Transporturi


 

„Dacă ne mai lasă unii cu contestațiile, care pur și simplu nu fac altceva decât să boicoteze gratuit ritmul de construcție a infrastructurii de transport, vom semna până la sfârșitul anului toate contractele de proiectare și execuție pe cele patru tronsoane de nord. De asemenea, am încredere că vor începe lucrările de construcție până la sfârșitul anului pe toate cele trei tronsoane din zona de sud, atât pe tronsonul I, pe tronsonul II încep astăzi, cât și pe tronsonul III, unde așteptăm compania care a câștigat să finalizeze proiectul tehnic și să îndeplinim toate condițiile pentru a putea da ordinul de începere a lucrărilor de construcție”, a mai adăugat Ludovic Orban.

Demnitarul liberal a mai adăugat că „tot în 2008, la finalul mandatului, pe actuala Centură a Bucureștiului erau semnate contracte de lărgire la patru benzi și de construcție a pasajelor pe toate tronsoanele care nu erau lărgite la patru benzi. Lărgirea la patru benzi s-a făcut între DN7 și DN2 și nici până astăzi nu s-a finalizat legătura măcar la patru benzi pe nord, între Autostrada A1 și Autostrada A2. Printre obiective vrem să finalizăm lărgirea la patru benzi pe zona de nord. De asemenea, sunt prevăzute patru pasaje de-a lungul tronsonului de sud a centurii actuale. Din păcate, nu s-a mers pe soluția lărgirii la patru benzi, așa cum fusese adoptată soluția în 2008 – nu din cauza actualului guvern, ci din cauza opțiunii guvernelor anterioare”.

Citeşte mai multe despre:   Ludovic Orban