Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Politică Klaus Iohannis solicită reexaminarea legii de organizare a televiziunii publice

Klaus Iohannis solicită reexaminarea legii de organizare a televiziunii publice

Un articol de: - 03 Mai 2018, 16:38
Klaus Iohannis solicită reexaminarea legii de organizare a televiziunii publice Politică

În plin scandal la TVR, preşedintele Klaus Iohannis a transmis joi Parlamentului, spre reexaminare, Legea pentru modificarea art. 19 din Legea nr. 41/1994 privind organizarea şi funcţionarea Societăţii Române de Radiodifuziune şi Societăţii Române de Televiziune. 

Redăm mai jos, integral, textul integral al cererii şefului statului:

"Legea pentru modificarea art. 19 din Legea nr. 41/1994 privind organizarea și funcționarea Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune vizează, pe de o parte modificarea dispozițiilor referitoare la numărul de voturi necesar desemnării în Parlament a membrilor Consiliului de administrație al Societății Române de Radiodifuziune, respectiv Societății Române de Televiziune, iar pe de altă parte majorarea numărului de propuneri de care dispun grupurile parlamentare reunite din cele două Camere în cadrul consiliilor de administrație ale celor două societăți. Aceste intervenții legislative ridică însă probleme atât sub aspectul corelării cu celelalte dispoziții ale Legii nr. 41/1994, cât și în ceea ce privește claritatea și predictibilitatea normelor, motiv pentru care se impune reexaminarea acestora de către Parlament.

Astfel, potrivit noilor dispoziții ale alin. (1) al art. 19, membrii Consiliului de administrație al Societății Române de Radiodifuziune, respectiv al Societății Române de Televiziune vor fi desemnați prin votul majorității deputaților și senatorilor prezenți. Referitor la aceste prevederi, un prim aspect pe care îl semnalăm are în vedere inconsecvența termenilor utilizați în conținutul art. 19; art. 19 alin. (1) utilizează noțiunea de desemnare, în timp ce alin. (6) al aceluiași articol are în vedere votul în ansamblu. Considerăm că, în lipsa punerii de acord a celor două sintagme s-ar putea înțelege inclusiv că desemnarea şi supunerea la vot a candidaților sunt etape distincte în numirea Consiliului de administrație.

În al doilea rând, aceste prevederi ale alin. (1) al art. 19 nu sunt corelate cu dispozițiile alin. (6) al art. 19 din Legea nr. 41/1994, potrivit cărora listele de candidați se supun în întregime votului în ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului și se aprobă cu votul majorității deputaților și senatorilor. De asemenea, noua majoritate prevăzută de legiuitor la numirea membrilor consiliilor de administrație a celor două societăți ar trebui avută în vedere și în ceea ce privește demiterea acestora, în caz contrar Parlamentul va numi aceste consilii cu votul majorității parlamentarilor prezenți, în timp ce pentru demiterea acestora va fi nevoie de majoritatea din totalul deputaților și senatorilor. În acest sens, semnalăm că potrivit art. 20 alin. (3) din același act normativ, comisiile permanente de specialitate reunite ale celor două Camere pot propune, cu votul majorității membrilor plenului Parlamentului, demiterea oricărui membru al consiliului de administrație, a cărui activitate este necorespunzătoare. Totodată, prevederile alin. (1) al art. 19 ar trebui corelate şi cu cele ale alin. (7) al art. 19 în ceea ce privește respectarea procedurilor de audiere și de vot prevăzute pentru numirea  președintelui Consiliului de administrație.

Conform lit. a) a alin. (2) al art. 19 din legea transmisă la promulgare, grupurile parlamentare reunite din cele două Camere vor dispune de 10 locuri în consiliile de administrație ale celor două societăți, față de 8, cât prevede legea în prezent. Referitor la această normă, un prim aspect pe care îl  învederăm este că aceasta nu este corelată cu prevederile art. 18 alin. (2) din Legea nr. 41/1994, potrivit cărora consiliul de administrație se organizează pentru fiecare societate și este compus din 13 persoane, dintre care una îndeplinește funcția de președinte; în mod evident, modificarea numărului membrilor consiliului de administrație al celor două societăți de la 13 la 15 ar fi trebuit să antreneze și modificarea expresă a dispoziției ce prevede numărul membrilor acestor consilii de administrație.

Sub aspectul coerenței dispozițiilor Legii nr. 41/1994, semnalăm că potrivit art. 19 alin. (5) din actul normativ menționat, în urma audierii, comisiile permanente de specialitate vor întocmi un aviz comun consultativ, motivat, pe care îl vor prezenta în ședința Camerei Deputaților și a Senatului, însoțit de câte o listă de candidați propuși pentru posturile de titulari și de câte o listă de candidați propuși pentru posturile de supleanți, dar nu mai puțin de 9 pentru fiecare societate în parte, conform structurii prevăzute la alin. (2); în situația în care nu s-au făcut propunerile în termenul prevăzut la alin. (3), consiliul de administrație funcționează valabil în componența a cel puțin 9 membri validați. Având în vedere că numărul membrilor crește de la 13 la 15, pentru buna funcționarea a consiliilor de administrație considerăm că nu este lipsită de utilitate și analizarea aspectelor referitoare la  numărul minim de membri ce ar trebui validați.

Față de argumentele expuse mai sus și având în vedere competența legislativă exclusivă a Parlamentului, vă solicităm reexaminarea Legii pentru modificarea art. 19 din Legea nr. 41/1994 privind organizarea și funcționarea Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune."
 

O femeie din Argeș a găsit 10.000 de lei într-o parcare și a crezut că poate să-i păstreze. După patru zile cineva i-a bătut la ușă

Citeşte mai multe despre:   Klaus Iohannis,   TVR