Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Politică Ludovic Orban: Obiectivul PNL este aderarea României la spațiul Schengen. Cu PSD-ALDE nu avem nicio șansă să fim cetățeni europeni cu drepturi depline (VIDEO)

Ludovic Orban: Obiectivul PNL este aderarea României la spațiul Schengen. Cu PSD-ALDE nu avem nicio șansă să fim cetățeni europeni cu drepturi depline (VIDEO)

Un articol de: B1.ro - 22 Mai 2019, 18:44
Foto: Facebook/ PNL Politică

Partidul Național Liberal a prezentat opiniei publice din România programul său politic pentru alegerile europarlamentare. Dintre obiectivele pe care și le-au stabilit în următorul mandat  de 5 ani al Parlamentului European, se numără aderarea la Spațiul Schengen.

Președintele PNL, Ludovic Orban, a declarat, miercuri, la Reșița, că, din păcate, Alianța PSD-ALDE va ține țara departe de Europa.

Principalul obiectiv al liberalilor este câștigarea alegerilor parlamentare din 2020, "pentru că știm foarte clar care sunt motivele care astăzi nu duc la  primirea României în spațiul Schengen".

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.

Redăm mai jos discursul integral al președintelui PNL, Ludovic Orban

"Pentru a deveni cu adevărat cetățeni europeni cu drepturi depline, ne propunem ca obiectiv aderarea României la spațiul Schengen.  Sigur că acest obiectiv  nu putem să nu-l legăm de prezența la guvernare, pentru că o spunem din capul locului, atât timp cât această alianță toxică,  această monstruoasă coaliție va rămâne la putere, România nu are nicio  șansă să fie acceptată în spațiul Schengen.

De aceea, ne-am propus să atingem acest obiectiv  la un an de zile  de la preluarea guvernării, pentru că știm foarte clar care sunt motivele care astăzi nu duc la  primirea României în spațiul Schengen, deși din punct de vedere tehnic România îndeplinește condițiile de integrare.

Al doilea obiectiv pe care ni-l asumăm este acela de a ridica Mecanismul de Cooperare și Verificare. Ridicarea Mecanismului  de Cooperare și Verificare, în schimb, vrem să o facem printr-un mod foarte simplu și anume transpunând în legislația românească recomandările  în  cadrul Mecanismului de Cooperare și Verificare, care coincid cu recomandările formulate de Comisia de la Veneția și cu recomandările formulate de Grupul statelor anticorupție.

Noi susținem independența justiției, noi susținem noningerința politicului  în actul de justiție, susținem o putere judecătorească ca o putere autentică în stat, alături de puterea legislativă și de puterea executivă . Ca atare, nu avem nici cea mai mică problemă pentru a înceta Mecanismul de Cooperare și Verificare, sigur, că și încetarea Mecanismului de Cooperare și Verificare este strict legat de preluarea guvernării de către Partidul Național Liberal.

De asemenea, ne-am stabilit clar ca obiectiv aderarea la zona euro. România, din punct de vedere economic , va fi cu adevărat o țară europeană cu o economie competitivă, cu o economie dezvoltată, cu o economie care să trimită românilor să aibă venituri cel puțin la nivelul mediu al veniturilor de astăzi de la nivel european.  

Este obligatorie adoptarea monedei euro, practic,  integrarea economică și financiară a României, prin aderarea la zona euro. Aici, aș menționa că la momentul alegerilor din decembrie 2016, dintre cele cinci criterii pe care trebuie să le îndeplinească o țară pentru a putea să adere la zona euro, România îndeplinea trei criterii și jumătate, aproape patru criterii. Datorită dezastrului provocat de guvernarea PSD-ALDE în economie, astăzi, România nu mai îndeplinește decât un singur criteriu. Inflația a luat-o razna, dobânzile au luat-o razna, deficitul balanței comerciale a luat-o razna, practic, toate echilibrele economice specifice unei economii sănătoase, au fost făcute praf de acești habarniști, care au lovit în fiecare zi economia românească și șansele de dezvoltare economică ale României.

Ne propunem și alte lucruri, în privința monitorizării respectării statului de drept. Partidul Național Liberal și nu doar Partidul Național Liberal, acest punct de vedere este împărtășit la ora actuală de partenerii noștri europeni din Partidul Popular European, formațiunea din care facem parte. Vrem să instituim un mecanism de monitorizare privind monitorizarea prevederilor din Articolul 2 al tratatului Uniunii, referitoare la statul de drept, nu numai în România, ci în toate statele europene, pentru a împiedica la timp orice derapaj și pentru a putea asigura, la nivel european și evident și în România, aplicarea efectivă a acestor principii, valori și reguli care stau la baza funcționării unui stat de drept.

De asemenea, ne propunem un obiectiv generos și anume, ca urmare a ieșiri Marii Britanii, bugetul Uniunii va suferi o reducere a veniturilor, ne propunem ca la negocierea bugetului Uniunii Europene, pe exercițiul financiar 2021-2027, România să obțină cel puțin o sumă egală cu suma pe care a obținut-o în exercițiul 2014-2020, si anume 42 de miliarde de euro.

Ne propunem ca obiectiv asumat să continue politica de coeziune la nivel european, în condițiile în care, astăzi sunt voci euro-sceptice și nu numai euro-sceptice care pun la îndoială eficiența și utilitatea politicilor de coeziune. Când mă refer la politicile de coeziune, mă refer la acea politică la nivel european care urmărește dezvoltarea echilibrată a tuturor țărilor și regiunilor de la nivel european și care permite alocarea de resurse pentru dezvoltarea zonelor mai puțin dezvoltate.

România, din păcate, are mai multe zone care sunt în coada clasamentului din punctul de vedere al dezvoltării economice. Regiunea Nord-Est, Moldova, este pe locul 5 din coadă, Regiunea Sud-Vest, Oltenia, este pe locul 7 din coadă. Practic, noi ne batem la nivel european ca resursele financiare să continue să vină către țările care au un deficit de dezvoltare economică, și ca atare, prin intermediul mențineri politicilor de coeziune, să reușim dezvoltarea economică a României și a zonelor României care astăzi sunt cele mai sărace.

Un alt obiectiv major, la nivel european, este acela de a  susține dezvoltarea agriculturi românești. România se află pe locul 6 ca potențial agricol, pe locul 6 ca și suprafață arabilă și din păcate, ca urmare a proastelor negocieri care au fost făcute de PSD când a fost negociat capitolul de agricultură, suntem în situația în care fermierii români primesc cea mai mică subvenție din Europa.

Obiectivul nostru este, ca prin politica agricolă comună, să obținem alocarea cât mai multor resurse către fermierii români, plățile la hectar să ajungă la nivelul mediu european și anume, plățile la hectar pe arabil să ajungă la 225 de euro pentru fermierii din România, evident, cu creșterile echivalente și pe pășuni și pe alte categorii de plăți care sunt efectuate de la nivel european.

Ne dorim creșterea cu cel puțin o treime a sumelor de bani necesare pentru dezvoltarea rurală și pentru dezvoltarea activităților de procesare a produselor agricole. La o analiză a balanței comerciale pe agricultură, a României, constatăm în primul rând că deși suntem țara de pe locul 6 din punct de vedere al potențialului agricol, România are deficit în balanța comercială pe produse agricole, un deficit de 1,4 miliarde de euro, adică importăm mai mult decât exportăm.

Acest deficit este în schimb mult mai grav, dacă ne uităm la structura importurilor și la  structura exporturilor. Pe structura exporturilor, aproape 70% din exporturile românești reprezentate de cereale vrac și de animale vii. Adică, practic, fără valoare adăugată, materie primă.

În conferința de presă de astăzi, domnul Buda, a și ilustrat că noi exportăm grâul în Ungaria și importăm făină din Ungaria, dar nu făină, importăm cocă congelată din grâul pe care îl facem noi. 70% din exporturi nu conțin valoare adăugată . În România nu se generează valoarea adăugată plecând de la produsele brute pe care le realizează agricultura românească. Din cauza acesta ne batem să obținem resurse financiare pentru a dezvolta cât mai mult procesarea, pentru a genera cât mai multă valoare adăugată în cadrul economiei românești, să ajungem și noi exportatori, nu de grâu și de animale vii. Să ajungem și noi exportatori de mezeluri, să ajungem și noi exportatori de produse care conțin aceste materii prime, care în România, pot fi produse în mod eficient.

Creșterea prețului la hectar urmărește creșterea competitivității produselor agricole din România pe plan european, pentru că este foarte greu să fii competitiv, plus că suntem invadați de mărfuri din Polonia și Ungaria. De ce? Dacă ei primesc, în Ungaria, 242 de euro la hectar și noi primim 165 de euro la hectar, ei își permit să vândă mai ieftin pentru că au subvenție mai mare la hectar.

În Polonia, 280 de euro la hectar, noi 165 de euro, iar ei mai practică și plățile complementare, adică plăți din bugetul de stat, care măresc și mai mult competitivitatea produselor pe piața europeană, care este o piață liberă în care, dacă nu ai o formă de susținere echivalentă pentru produsele tale agricole, îți pierzi din competitivitate pe piața europeană.

Urmărim, de asemenea, simplificarea procedurilor de absorbție a fondurilor europene. Mai precis și aici avem susținere la nivelul Partidului Popular European, vrem să instituim minimul de proceduri pentru absorbția fondurilor europene.

La ora actuală, ca să accezi la un proiect european, fie că ești primărie, fie că ești societate comercială te duci cu microbuzul de documente, cu portbagajul plin de documente. În Polonia, în Portugalia, care sunt campioni la absorbția de fonduri europene, te duci cu 3 dosare. Mai mult de 60% dintre procedurile pe care trebuie să le parcurgă, procedurile birocratice pe care trebuie să le parcurgă Primăria, Consiliul Județean, firma pentru a accesa fondurile europene sunt inventate de birocrații români. Nu sunt condiții obligatorii de la nivel european. Ce vrem noi? Să impunem o reglementare la nivel european în care să nu mai permitem birocrațiilor din diferite țări, așa cum este România, că nu este singura, mai sunt câteva țări, care sunt cam în aceeași situație ca și noi. Noi am ajuns pe ultimul loc ca și absorbție de fonduri europene. Avem zeci de miliarde de euro, care stau la granița României, care nu pot să fie folosite în interesul cetățeanului, astfel încât să obligăm fiecare țară să aplice proceduri standard, să nu inventeze proceduri suplimentare, care să îngreuneze absorbția fondurilor europene, care să creeze piedici birocratice, care să creeze costuri suplimentare pentru că multe din costurile suplimentare care sunt adăugate la proiectele noastre sunt costuri inventate de birocrații din AM-uri și ministerele care pilotează aceste AM-uri.

Nu în ultimul rând, avem o serie de obiective care sunt legate de utilizarea banilor în viitorul acord de parteneriat. Noi chiar vrem să facem autostrăzi. România are la dispoziție pe POIM 10 miliarde de euro.

 Guvernul nu a început niciun proiect nou nici pe infrastructura rutieră, adică un tronson de autostradă, nici pe infrastructura feroviară niciun tronson de cale ferată care putea să fie finanțat nu s-a semnat contractul de execuție și de asemenea, nici lucrările de asigurare a navigabilității Dunării, care sunt lucrări fundamentale pentru a crește și a fructifica Dunărea ca o axă de transport vitală, care asigură legătura din Sud-Est-ul Europei de la Marea Neagră la Marea Nordului prin intermediul Dunării, Canalului Rin-Main-Dunăre și Rin.

 Niciun proiect nou început de Guvernele de după anul 2014. Pierdem banii aceștia, tot ce s-a cheltuit pe POIM, adică prin infrastructura de transport mare s-a cheltuit pe fazări, adică pe proiecte începute în exercițiul financiar trecut, dar nici măcar pe acestea nu sunt în stare să le termine.

Lugoj-Deva, de exemplu, Sebeș-Turda lucrări care au fost începute în exercițiul financiar 2007-2013 și pe care ăștia nu sunt în stare să le termine. Având la dispoziție miliarde de euro, aproape 10 miliarde de euro alocați pe POIM.

Ce ne angajăm noi? Absorbție 100% a fondurilor europene pe care le vom obține pe exercițiu 2021-2027 și de asemenea, reducerea la maxim a pierderilor din 2014-2020, dar sigur, cu singura condiție a preluării Guvernării de către Partidul Național Liberal.

Aș putea să vorbesc foarte mult pe tema programului nostru, care este extrem de complex, care cuprinde obiective, nu mai vorbesc de Spitalele Regionale, de finanțarea sistemului de prevenție din fonduri europene, care este lăsat de izbeliște în momentul de față de cei de la PSD-ALDE, ba mai mult decât atât, acum, pregătesc o OUG în care vor să-i pună pe oamenii care își plătesc asigurarea de sănătate să plătească în plus,  prin intermediul coplății, la medicii de familie și la medicii specialiști din policlinici, pentru că ei nu alocă suficienți bani din bugetul de sănătate către medicina preventivă și din cauza asta vor să-i pună să plătească pe toți cetățenii, adică toți pacienții care se duc la medic o să trebuiască să plătească în plus, deși ei sunt asigurați și în mod normal ar trebui să li se asigure serviciile.

(Ce înseamnă pentru români, pentru România, aceste alegeri?)

Garanția destinului european al României și garanția faptului că România va maximiza beneficiile apartenenței la Uniunea Europeană cu o singură condiție, câștigarea alegerilor de către Partidul Național Liberal. Cu cât  Partidul Național Liberal va fi mai puternic la nivel european, mai bine reprezentat, cu atât România va fi mai puternică, mai influentă și beneficiile pentru români vor crește, din cauza faptului că astăzi din România există o singură voce credibilă, vocea președintelui României și a Partidului Național Liberal , care contează în politica europeană și doar noi putem  să aducem beneficii pentru români.

(Săptămâna aceasta, Țuțuianu, de la Pro România, spunea că există riscul ca după alegerile de duminica, să avem parte de o nouă majoritate parlamentară. In ideea că se va întâmpla lucrul acesta, dacă aveți nevoie și câștigați alegerile, veți face  alianță cu Pro România?)

După părerea mea, cine a fost în PSD alături de Dragnea, de Năstase, este foarte puțin probabil să devină un partener pentru noi. Pe de altă parte, obiectivul nostru este să punem punct acestei guvernări toxice pentru România, cât mai repede posibil. Vom depune moțiune de cenzură după alegerile pentru Parlamentul European deși, cred că cea mai bună moțiune de cenzură împotriva acestui Guvern îl reprezintă votul cetățeanului pentru PNL și votul cetățeanului la referendum.

În privința unei guvernări ulterioare, obiectivul nostru este să câștigăm alegerile parlamentare, în baza unui program de guvernare care să fie cunoscut de toți cetățenii și evident, să formăm o majoritate parlamentară cu aceia care susțin programul de guvernare pe care noi ne angajăm în fața cetățenilor să-l realizăm"

 

Citeşte mai multe despre:   PNL,   Ludovic Orban
 
 
 
Loading...