Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Politică Nicușor Dan: Soluțiile pentru traficul din Capitală, cea mai mare problemă a bucureștenilor, sunt principala mea preocupare (VIDEO)

Nicușor Dan: Soluțiile pentru traficul din Capitală, cea mai mare problemă a bucureștenilor, sunt principala mea preocupare (VIDEO)

Un articol de: Vladimir Ionescu - 30 Iul 2020, 10:04
Nicușor Dan: Soluțiile pentru traficul din Capitală, cea mai mare problemă a bucureștenilor, sunt principala mea preocupare (VIDEO) foto: Facebook Politică

Nicușor Dan, candidatul independent susținut de PNL și USR la Primăria Capitalei, a prezentat planurile pentru un sistem de mari parcări la intrarea în București și a subliniat că traficul din oraș este principala sa preocupare în programul pe care îl adresează electoratului, la orizontul alegerilor locale din 2020, în condițiile în care, în opinia sa, aglomerația de pe străzi reprezintă cea mai mare problemă a bucureștenilor.

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.


 

Principalele declarații făcute joi de Nicușor Dan


 

  • Traficul din București este principala problemă a bucureștenilor și e logic ca răspunsul, soluțiile la traficul din București să fie principala mea preocupare în programul pe care vi-l adresez.
     
  • Săptămâna trecută am vorbit de metroul de suprafață. Am spus atunci că există mai multe soluții importante la traficul din București. În afară de metroul de suprafață, extinderea transportului public de suprafață și optimizarea lui, semaforizare inteligentă și sistem de mari parcări la intrarea în oraș.
     
  • Azi o să vorbim de acest sistem de mari parcări la intrarea în oraș. Este vorba de 15 parcări, pe care o să le vedem puțin mai târziu pe hartă. Sistemul acesta are mai multe avantaje mari. În primul rând, descongestionează traficul, în special pe principalele intrări din București. Știm cu toții cât e de aglomerat, de exemplu, Iuliu Maniu (n.r. – bulevardul), dimineața la intrare și seara la ieșire. Deși aparent aceste parcări sunt în afara orașului, ele au impact important pentru bucureșteni, pentru că mare parte din traficul pe care ei îl suportă vine de la oameni care locuiesc în afara Bucureștiului și lucrează în București.
     
  • Un alt avantaj este că oferă acestor oameni care locuiesc în afara Bucureștiului și vin să lucreze în București o soluție de transport mai rapidă. Un alt avantaj important e că reduce poluarea, pentru că luăm niște oameni care merg azi cu mașina proprietate personală și îi direcționăm către transportul public, care în viitorul apropiat o să fie cât mai mult electric. Nu în ultimul rând, sistemul de mari parcări împreună cu metroul de suprafață generează dezvoltare, pentru că conectăm zona periferică a orașului și, în felul acesta, generăm oportunități de dezvoltare, deci locuri de muncă.
     
  • Este o soluție pe care marile orașe occidentale au adoptat-o deja cu mare succes de 30, 40 de ani. Trebuie doar s-o copiem. Foarte important, succesul ei depinde de conexiunea cu transportul public și când o să vedem explicit despre ce este vorba, o să menționez și conexiunea cu metroul de suprafață, și extinderea necesară a transportului public, și de suprafață, și a metroului, care e necesară pentru conectarea cu aceste parcări de suprafață.
     
  • Vor fi, cum vedeți pe hartă, amplasate la marile intrări în oraș. Vor avea între 500 și 2.000 de locuri, în funcție de importanța arterei care intră în oraș, și le va fi asigurată supraveghere și pază, pentru ca oamenii care își lasă mașinile aici să aibă garanția că le găsesc în siguranță. Vor fi finanțate din bani europeni, Axa 4.1 din Programul Operațional Regional. Ele ar fi putut fi finanțate și până acum din acești bani europeni, încă din 2010, numai că Primăria Capitalei a fugit de banii europeni, dovadă a incompetenței de care a dat dovadă în 10 ani.
     
  • Putem să le realizăm într-un mandat, dar mai important, încă de la finalul primului mandat ele pot fi amenajate ca parcări la sol. Trebuie pur și simplu luate aceste terenuri și amenajate ca parcare la sol, nu e foarte complicat.
     

Nicușor Dan, despre „traficul imposibil din București”


 

Nu este pentru prima oară când Nicușor Dan vorbește despre „traficul imposibil din București”. Anterior conferinței de joi, demnitarul spunea că „soluțiile alese n-au avut viziune și coerență peste tot”.

„Am făcut o radiografie a transportului în comun direct de pe teren. Se vede cu ochiul liber de ce avem traficul imposibil din București. Pentru că soluțiile alese n-au avut viziune și coerență peste tot. Am ales cele mai importante trasee de pe inelul median al Capitalei.
Frecvența tramvaielor este prea mică pentru volumul de călători, acestea petrec prea mult timp așteptând să treacă intersecțiile, iar dezvoltarea inelului median a fost realizată incomplet, fără a se lua în calcul și mijloacele de transport în comun. Deși avem un depou modernizat, găsim pe trasee tramvaie care și-au depășit de mult durata de viață. Lucruri care trebuie să se schimbe urgent pentru a descongestiona traficul bucureștean! Vestea bună e că am găsit soluții la specialiști, știm de unde gasim resursele și vom putea să schimbăm lucrurile cu o nouă administrație și o nouă mentalitate”, scria Nicușor Dan, pe Facebook, în urmă cu o zi.

 

Citeşte mai multe despre:   Nicușor Dan