Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Social Bugete mai mari pentru autostrăzi. Care sunt proiectele prioritare pentru 2021, potrivit Guvernului

Bugete mai mari pentru autostrăzi. Care sunt proiectele prioritare pentru 2021, potrivit Guvernului

Un articol de: Andrei Vlad - 15 Feb 2021, 15:42
Bugete mai mari pentru autostrăzi. Care sunt proiectele prioritare pentru 2021, potrivit Guvernului Social

România, codașa Europei la numărul de kilometri de autostradă construiți, încearcă să recupereze din decalaj, cel puțin pe hârtie. În proiectul de buget pentru anul 2021, au fost menționate drumurile care vor primi finanțare.

Pentru anul în curs, Autostrada Transilvania (Brașov - T. Mureș - Cluj - Oradea) va primi cea mai mare alocare de fonduri, dintre proiectele rutiere. Suma va fi de 2,4 ori mai mare față de 2020. Mai precis, Ministerul Transporturilor a anunțat 894,5 milioane de lei pentru Autostrada Transilvania. Antreprenorul român Dorinel Umbrărescu a intrat pe șantierul Autostrăzii Transilvania, după ce anul trecut a câștigat două contracte, pentru tronsoanele Nădășelu - Zimbor și Zimbor - Poarta Sălajului. Un alt antreprenor român care a intrat pe șantier este compania Trameco, de la Oradea, care a câștigat contractul pentru tronsonul Chiribiș - Biharia. 

 

Bugete mai mari pentru drumurile care se construiesc de ani de zile

 

Al doilea proiect în topul finanțărilor pentru 2021 este Drumul Expres Craiova - Pitești, cunoscut ca Autostrada Ford. 763,4 milioane de lei vor fi alocați pentru acest proiect, un buget mai mare cu 15% față de anul trecut. Și pentru acest proiect va începe lucrările Dorinel umbrărescu, pentru tronsonul 3 al DX Craiova - Pitești. 

Pe locul al treilea urmează Autostrada de Centură București Sud (A0 Sud), cu un buget dublu, de 515,5 milioane de lei. 

Finanțări mai mari primesc și Autostrada Sibiu - Pitești (A1), cu aproape 68%, 477 de milioane de lei, Podul de la Brăila, buget cu 23% mai mare, de 419 milioane de lei și Autostrada Sebeș - Turda (A10), cu aproximativ 25% mai mare față de anul trecut, de 209,2 milioane de lei. 

 Dorian Popa a dezvăluit cine era, de fapt, poliţistul mort în accidentul de motocicletă din faţa Casei Poporului

Autostrada Sebeș-Turda, la cel de-al 5-lea an de întârziere

 

Anul trecut, B1.ro a discutat cu oficialii CNAIR, despre data de finalizare a autostrăzii care a înregistrat întârzieri-record. Nimic nu este sigur, în cazul Autostrăzii Sebeș-Turda

„Noi încercăm, vă ținem la curent cu toate stadiile noastre, avem discuții cu antreprenorii. Facem toate demersurile ca ei să poată îndeplini lucrurile prevăzute în contract. Restul ține de ei, de mobilizarea lor.

Recunoaștem că au fost întârzieri, dar acum lucrăm ca să recuperăm și să intrăm în ritmul normal. Foarte multe lucruri țin de mobilizarea lor (n.r. - a antreprenorilor)", a declarat Manuela Dumitru, director de comunicare la CNAIR, pentru B1.ro. 

 

Citeşte mai multe despre:   autostrazi,   buget,   investitii,   infrastructura