Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Social Cuiburile păsărilor urbane pun probleme podului peste Dunăre de la Brăila. Autorizarea drumurilor este întârziată de realizarea unui studiu

Cuiburile păsărilor urbane pun probleme podului peste Dunăre de la Brăila. Autorizarea drumurilor este întârziată de realizarea unui studiu

Un articol de: Catinca Giosanu - 30 Oct 2020, 18:11
Cuiburile păsărilor urbane pun probleme podului peste Dunăre de la Brăila. Autorizarea drumurilor este întârziată de realizarea unui studiu Sursa Foto: hotnews.ro Social

Președintele PNL Brăila, Cătălin Boboc, a anunțat, vineri, că autorizarea lucrărilor pentru realizarea drumurilor ce vor face legătură cu podul suspendat peste Dunăre este întârziată de faptul că reprezentanții Comisiei Europene au solicitat efectuarea unui ”studiu de impact pentru zonele de cuibărit ale unor păsări”.

 

 

”Nu e deloc o glumă, pentru a se putea emite autorizația de construcție, CE a cerut un studiu de impact pentru zonele de cuibărit”

 

 

Controversatul studiu va fi realiza pentru toate cele patru anotimpuri. El va fi gata abia pe 12 decembrie, moment în care se va putea emite autorizația de mediu.

”Trebuie să respectăm și noi niște rigori și, poate sună un pic că o glumă, dar nu e deloc o glumă, pentru a se putea emite autorizația de construcție la drumurile adiacente podului, Comisia Europeană a cerut un studiu de impact pentru zonele de cuibărit ale unor păsări. Acest studiu de impact trebuie să se desfășoare pe patru anotimpuri. El va fi gata și va fi depus la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pe 12 decembrie și atunci se va putea emite autorizația de mediu. Dintr-o cauza administrativă, care nu ține de Guvernul României și nu ține nici de autoritățile locale, ci ține de niște rigori pe care Comisia Europeană le impune în legătură cu mediul, avem acest blocaj în privința emiterii autorizației de construcție la lucrările aferente drumurilor care leagă podul de Șoseaua de Centură a Brăilei și așa mai departe”, a declarat Cătălin Bobo, conform ziare.com.

 

 

”Autorizarea lucrărilor abia la primăvară va transforma podul într-un muzeu de 2 miliarde de lei”

 A început să-și renveze casa, dar după ce a dărâmat un perete a încremenit. Ce a găsit acolo, i-a șocat pe toți (FOTO)

 

Pentru a grăbi lucrurile, o organizație nonprofit care monitorizează proiectele majore de infrastructură din România, a solicitat public Guvernului să se implice în deblocarea situației privind autorizarea lucrărilor la drumurile adiacente de la Podul suspendat peste Dunăre spre Brăila, susținând că, în caz contrar, până la finalizarea lor, podul se va transformă ”într-un muzeu de 2 miliarde de lei”.

”Drumurile de legătură de la pod spre Brăila, Jijila și Măcin, care totalizează peste 20 de km, nu sunt autorizate nici până astăzi, deși contractul este semnat din ianuarie 2018. Decizia de expropriere pentru exproprierile suplimentare încă nu a fost emisă, iar procedura de revizuire a acordului de mediu se prelungește nepermis de mult. Autorizarea lucrărilor în această toamnă ar fi permis la limită finalizarea drumurilor în același timp cu podul, în condițiile actuale, autorizarea lucrărilor abia la primăvară va împinge finalizarea lucrărilor de drum în anul 2023 și transformarea podului într-un muzeu de 2 miliarde de lei. Solicităm Guvernului, prin toate instituțiile abilitate din subordine, să deblocheze situația autorizației de construire pentru drumurile de legătură în cel mai scurt timp”, a transmis public Asociația Pro Infrastructură pe pagina sa de Facebook.

Licitația pentru realizarea podului a fost câștigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia și cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuție.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 metri, dintre care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 metri pe malul dinspre Brăila și 364 metri pe malul dinspre Tulcea. 

Citeşte mai multe despre:   pasari,   constructie de drumuri,   Pod Dunare