Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Social Mihai Craiu trage un semnal de alarmă cu privire la traumele copiilor care învață de acasă. Ce afecțiuni pot apărea în rândul minorilor care nu mai socializează

Mihai Craiu trage un semnal de alarmă cu privire la traumele copiilor care învață de acasă. Ce afecțiuni pot apărea în rândul minorilor care nu mai socializează

Un articol de: Maria Zărnescu - 20 Ian 2021, 10:40
Mihai Craiu trage un semnal de alarmă cu privire la traumele copiilor care învață de acasă. Ce afecțiuni pot apărea în rândul minorilor care nu mai socializează FOTO: Pixabay.com Social

Medicul pediatru Mihai Craiu atrage atenția asupra traumelor din rândul minorilor, ce apar odată cu timpul petrecut prea mult acasă. Mai mult decât, el este de părere că redeschiderea școlilor este una bună, în măsura în care ea este posibilă și se va realiza. 

Pandemia are o serie de efecte negative în rândul copiilor, iar medicul Mihai Craiu a explicat că o serie de manifestări pe care le-a remarcat au fost leșinul, ticurile și chiar nevrozele. Mai mult decât atât, pediatrul Mihai Craiu a explicat că la nivel național, proporția copiilor cu vârste de până în 10 ani, care au făcut COVID-19 este de 2%, din totalul de aproximativ 700.000 de bolnavi din țara noastră.

 

Lipsa socializării și ecranele în fața cărora petrec mult timp îi afectează în mod diferite pe minori

 

Pediatrul Mihai Craiu a explicat la Digi 24 faptul că au fost semnalat o serie de probleme în rândul copiilor care stau tot mai mult acasă. Spre exemplu, Craiu a povestit că a remarcat o serie de ticuri, leșin și chiar nevroze importate de la bunicii cu care minorii își petrec timpul.

Am văzut o mulțime de manifestări, de la leșin, ticuri, nevroze, importate fie de la bunicii cu care stau mult timp, fie de la lipsa socializării, fie pur și simplu de la excesul de ecrane. Pentru că trebuie să ne gândim și pe termen mediu: copiii care interacționează numai cu un device digital - și când nu le place ceva schimbă - au alt antrenament emoțional decât când au peer review, când trebuie să convingă alt copil. Deci pur și simplu le facem rău copiilor noștri expunându-i unui mediu steril de conflicte, de emoții pozitive, de tot ce se întâmplă în mod normal la școală sau la grădiniță”, a explicat el, potrivit sursei citate mai sus.

 

Lipsa mișcării îi afectează pe copii

 

Totodată, Craiu a adus în discuție și lipsa activității fizice care îi afectează într-un mod negativ pe copii. ÎN timpul liber, copiii au acces la o multitudine de deviceuri electronice, de la laptopuri, tablete până la casuri smart, iar acestea nu fac altceva decât să îi încurajeze să fie sedentari.Mărturia fratelui unei victime de la Onești, despre intervenția Poliției: De la început m-au luat cu minciuni. Au zis că ...

Această lipsă de mișcare și de interacțiune, toată această gimnastică emoțională pe care trebuie s-o avem când ne întâlnim cu mai mulți, pe care trebuie să-i convingem de ceva - să ne dea jucăriile lor, sau lucrurile lor, sau să facem ceva împreună - a dus la o aplatizare a rezonanței afective și au venit toate emoțiile negative, fie ale părinților care lucrau de acasă și le spuneau taci din gură, stai cuminte, n-am timp de tine acum, toate aceste chestii, chiar dacă nu au fost spuse... lipsa zâmbetului părintelui, chinuiala bunicului, toate astea s-au translatat afectiv la copil și nu e bine”, a mai precizat medicul Mihai Craiu, potrivit sursei citate.

 

Pandemia și efectele negative supra minorilor

 

Mihai Craiu a povestit care sunt câteva dintre efectele negative pe care pandemia le aduce în rândul minorilor, prin statul în casă și lipsa socializării.

„O serie întreagă de suferințe care nu au niciun substrat la analize - și am făcut electrocardiograme, măsurători de tensiune și glicemii - și nu au nicio boală a corpului, dedesubt. Este numai o traumă emoțională și ceea ce este mai trist este că adolescenții - cel puțin cei care au în față examene și momente dificile - aceștia au dezvoltat într-o proporție îngrijorătoare, spune un studiu din Pediatrics, idei suicidale. Chiar trebuie să ne gândim că lipsa unor interacțiuni normale, omenești, are un decont”, a explicat el, pentru Digi 24.

Reamintim că școlile ar urma să fie redeschise în data de 8 februarie, cu respectare tuturor normelor de protecție sanitară. Totodată, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a anunțat că vor fi introduse orele remediale, ca elevii să poată recupera materia acolo unde este necesar.

Citeşte mai multe despre:   Mihai Craiu,   COVID-19,   reguli de distantare sociala