Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Social UPDATE / Țeapa „SelfPay", o nouă metodă de înșelăciune care face victime pe bandă rulantă în România // Poziția brandului SelfPay

UPDATE / Țeapa „SelfPay", o nouă metodă de înșelăciune care face victime pe bandă rulantă în România // Poziția brandului SelfPay

Un articol de: Andrei Vlad - 15 Sep 2020, 14:22
UPDATE / Țeapa „SelfPay", o nouă metodă de înșelăciune care face victime pe bandă rulantă în România // Poziția brandului SelfPay Social

UPDATE 17 SEPTEMBRIE, ORA 17.30 - Drept la replică: Comunicat SelfPay, ca urmare a articolului apărut în publicația B1.ro

În virtutea dreptului la replică şi a corectei informări a opiniei publice, cu referire la articolul “Țeapa „SelfPay", o nouă metodă de înșelăciune care face victime pe bandă rulantă în România”, apărut în publicația B1.ro, în data de 15.09.2020, brandul SelfPay face o serie de precizări, pe care le redăm integral la finalul articolului.

 

................

 

Metoda „Accidentul" și-a dovedit eficiența în ultimii ani, în România. Mii de români au fost păcăliți prin intermediul acestei țepe, care a produs pagube financiare semnificative. Aceasta a devenit deja cunoscută în rândul publicului larg, iar hoții s-au reinventat. 

„SelfPay" este noua țeapă prin intermediul căreia tâlharii profită de naivitatea oamenilor. Se aseamănă destul de mult cu metoda „Accidentul", prin faptul că cei creduli sau neatenți trimit sume de bani în avans, fără a avea vreo garanție. 

Infractorilor le este cel mai la îndemână să joace rolul proprietarilor sau a intermediarilor în domeniul imobiliar. În general, închirierile au efectul scontat. Cererea este mare, iar câștigul rapid. 

 Cum arată Bombonica, fosta soție a lui Liviu Dragnea (GALERIE FOTO)

Un tânăr student, păgubit cu 2.800 de lei „dintr-un foc"

 

Un student din Botoșani este un exemplu elocvent, prezentat de către BZI.ro. Acesta a vrut să-și închirieze un apartament în Iași, în baza unui anunț de pe un site de profil. Presupusul proprietar l-a convins să plătească chiria pe o lună plus garanția, la un automat SelfPay. Tânărul a scos chitanțele și le-a trimis prin What's App presupusului proprietar, care a retras banii. În total, 2.800 de lei. 

„Discuțiile au început pe WhatsApp cu cineva care s-a recomandat Claudia Daniela Barabaș. Mai târziu am aflat că e din Timișoara. Mi-a spus că este un apartament cu două camere fără să indice cu exactitate blocul. Mi-a spus că pot să stau o lună și, dacă lumea e mulțumită, vom extinde perioada. Totul părea în regulă", a dezvăluit tânărul. 

 

A trimis chitanțele și codurile SelfPay unui necunoscut

 

Puștiul a constatat că și-a luat plasă. La adresa comunicată nu locuia persoana a cărei identitate i-a fost prezentată nu avea nicio legătură cu imobilul respectiv. 

„Am trimis toate chitanțele cu codurile respective. Dacă cineva găsește o astfel de chitanță poate folosi codul și să scoată bani. Am sunat înapoi pe WhatsApp, dar nu mai răspundea nimeni. Între timp a fost scos și anunțul de pe OLX. Duminică (14.09.20200) am fost să depun reclamația la Poliție. Eu vreau să trag un semnal de alarmă pentru alții care ar putea fi păcăliți ca mine”, a mai declarat Andrei R, studentul din Botoșani. 

 

UPDATE

Drept la replică: Comunicat SelfPay, ca urmare a articolului apărut în publicația B1.ro

În virtutea dreptului la replică şi a corectei informări a opiniei publice, cu referire la articolul “Țeapa „SelfPay", o nouă metodă de înșelăciune care face victime pe bandă rulantă în România”, apărut în publicația B1.ro, în data de 15.09.2020, facem următoarele precizări:

Dorim să precizăm în mod clar că brandul SelfPay se delimitează de orice idee care face legătura cu metode de fraudă întrucât compania noastră respectă cele mai înalte standarde etice și de siguranță. Astfel, informația conform căreia ar există o “metodă SelfPay de a păcăli clienții” nu numai că este eronată, dar poate produce și prejudicii de natură economicăSelfPay. Apreciem că utilizarea și asocierea brandului SelfPay în contextul titlului articolului, mai sus menționat, creează confuzie cititorilor și nu reflectă realitatea din cauza respectivă. Concret, cazul semnalat de presă prin care un student a achiziționat un serviciu furnizat de compania noastră, dar ulterior a fost victima unei infracțiuni de înșelăciune în procesul închirierii unui apartament, prin transmiterea datelor cu valoare pecuniară unei terțe persoane, este creat exclusiv prin intenția de înșelăciune a presupusului proprietar al locuinței.

Insistăm pe faptul că studentul nu a achitat contravaloarea chiriei prin Stațiile de Plată SelfPay, ci a utilizat un serviciu de cumpărare de monedă electronică. Servicii similare sunt disponibile în diferite forme, atȃt pe piaţa din România, cȃt şi la nivel internaţional.

Amintim, de asemenea, că de-a lungul timpului, au existat diverse tentative de înşelare a unor persoane cu diferite sume de bani, de exemplu, prin cumpărarea de cartele preplătite de telefonie mobilă, situaţii în care evident nu se poate face asocierea operatorilor de telefonie mobilă cu aceste metode de înşelăciune. În alte cazuri, tentativele de înșelăciune s-au derulat prin trimiterea unor somații de plată de la instituții publice, tribunale, cabinete de avocatură etc. Şi în cazul de față, faptul că persoana în cauză a fost atrasă de o ofertă “de nerefuzat” și a ales să accepte o modalitate de închiriere care nu este conformă cu legea locuințelor și a încheierii contractelor de închiriere, este exclusiv alegerea celui în cauză și reprezintă un element de înțelegere între două părți externe, dar nu reprezintă un motiv de insinuare că SelfPay ar fi o metodă la îndemâna persoanelor care vor să înșele alte persoane.

Înțelegem pe deplin prejudiciul financiar adus tânărului student printr-o posibilă înșelăciune, iar echipa noastră stă la dispoziția organelor de cercetare în vederea clarificării tuturor aspectelor necesare realizării anchetei. 

Pe această cale, îndemnăm clienţii să se informeze înainte de a efectua plăţi către diferite persoane, prin utilizarea de monedă electronică, aceasta fiind o metodă de plată legală și agreată în baza unor relații contractuale pentru magazine online. Diferite persoane care oferă produse / servicii, autorităţile, instituţiile, cabinetele de avocatură, tribunalele, nu sunt magazine online şi cu acestea nu există relaţii contractuale. De asemenea, le recomandăm să nu dea curs solicitărilor de a plăti diverse servicii /produse sau somatiilor de plata de amenzi sau alte taxe legale cu monedă electronică, indiferent sub ce formă sunt transmise (email, telefon, WhatsApp).

Ca urmare a situației relatate în articolul sus menționat, am inițiat o campanie de informare a publicului prin care dorim să prevenim repetarea tentativelor de înșelăciune similare.

Menționăm faptul că peste 5.000 de Stații de Plată SelfPay prezente la nivel naţional în cele mai importante reţele de retail asigură accesul românilor la o metodă sigură de plată a peste 150 de servicii de din sectoare diverse, de la utilități, telefonie fixă și mobilă, internet, televiziune, taxe şi impozite, la bilete de acces la evenimente, bilete de călătorie, monedă electronică, rovinietă şi divertisment.

 

Citeşte mai multe despre:   teapa,   tepe,   inselaciuni,   Iasi,   selfpay