Acasa Ştiri Știință Ce este fosfina, gazul descoperit în atmosfera planetei Venus, care ar putea indica semne de viață

Un articol de: Beatris Ionita - 15 Sep 2020, 13:28
Ce este fosfina, gazul descoperit în atmosfera planetei Venus, care ar putea indica semne de viață Sursa Foto: Twitter/ latestinspace Știință

Oamenii de știință au făcut o descoperire care relevă că ar putea exista forme de viață în atmosfera planetei Venus. Cercetătorii au găsit un gaz numit fosfină în norii acizi din atmosfera acestei planete. NASA o consideră cea cea mai importantă descoperire de până acum în căutarea vieții extraterestre.

Ce este fosfina, gazul prezent în atmosfera planetei Venus

Potrivit revistei Nature Astronomy, cercetătorii au descoperit, în norii de acizi care formează atmosfera planetei Venus, fosfină, un gaz care pe Pământ, este produs de microbi care prosperă fără oxigen sau prin procese industriale.

Fosfina este un compus chimic care se găsește sub forma unui lichid incolor, inflamabil sau a unui gaz toxic. Fosfina pură este inodoră, dar probele tehnice pot avea un miros extrem de neplăcut ca usturoiul sau peștele putrezit, datorită prezenței unui substituit al aceasteia.

Aceasta se găsește și în atmosferele lui Jupiter și Saturn, dar acolo este produsă prin procese chimice care nu sunt posibile pe Pământ sau Venus.

„O găsim în mlaștini și în procesele de descompunere și, de asemenea este un compus al viații anaerobe, precum microbii care sunt aspirați în aer și în norii noștri”, a explicat Jessica Dempsey, directorul adjunct al telescopului James Clerk Maxwell din Hawaii, citată de abc.net.au.

Ce înseamnă această descoperirea fosfinei pe Venus

A văzut pe stradă un cerșetor cu un munte de bani în față. S-a apropiat de el și nu i-a venit să creadă când a aflat cine este

Descoperirea ar putea însemna două lucruri: că exista microbi care trăiesc, în norii de deasupra planetei Venus, deși suprafața acesteia este nelocuibilă, temperaturile din norii în care s-a găsit acest gaz sunt de aproximativ 30 de grade Celsius sau că ar putea fi obținută prin procese geologice sau chimice pe care oamenii nu le folosesc pe Pământ pentru că nu le știu sau nu le înțeleg.

"Nu spunem că am găsit viață pe Venus, ci că este o posibilitatea ca aceasta să existe, pentru că nu există nici un proces cunoscut care să explice prezența fosfinei. Vedem că pe Pământ se produce mai mult prin procese biologice, decât geologie, dar asta nu înseamnă că s-ar întâmpla așa peste tot", a spus dr. Dempsey.

Observațiile viitoare ale cercetătorilor vizează identificarea sursei gazului. NASA pregătește proiectul pentru o misiune pilot după 2030. Până acum, sondele spațiale trimise pe Venus au rezistat doar câteva minute înainte de a se descompune.

Cum ar putea arăta formele de viață de pe Venus

Potrivit specialiștilor, este prea devreme pentru a trage o concluzie despre cum ar putea să arate viețuitoarele de pe Venus, încă este cert că ar fi foarte diferite de cele de pe Pământ.

Deși există microbi care trăiesc în locuri extreme de pe Pământ - cum ar fi bazinele geotermale - ei trăiesc în medii care au doar 5% acid. În comparație, norii lui Venus sunt 90% acizi, ceea ce este incredibil de coroziv.

"Extraterestrul pătrat", fotografiat în apropiere de Soare

Recent, au apărut pe internet imagini capturate de satelitul Observatorului Solar și Heliosferic (SOHO) al NASA, entuziaștii care caută semne ale vieții extratereste spun că au descoperit un OZN uriaş în apropierea Soarelui.

O anomalie pătrată din apropierea suprafeței Soarelui, observată din emisfera nordică, este considerată de ufologi un Obiect Zburător Neidentificat de formă cubică și dimensiuni colosale. Cunoscutul căutător de semne ale vieții extraterestre - Scott Warring - susține că OZN-ul este de cel puțin zece ori mai mare decât Pământul, ceea ce înseamnă că obiectul are o latură de peste 63.000 de kilometri. Warring crede că OZN-ul vine din centrul Soarelui, unde se ”hrănește” cu imensa sa energie.

Citeşte mai multe despre:   Planeta Venus,   viata extraterestra ,   descoperire incredibila,   NASA