Acasa Ştiri Știință Cometa Neowise, în apropierea Pământului. Este vizibilă și din România (FOTO+VIDEO)

Un articol de: Laura Vasile - 15 Iul 2020, 19:02
Cometa Neowise, în apropierea Pământului. Este vizibilă și din România (FOTO+VIDEO) Foto: Hepta Galerie foto (3) Știință

Descoperită pe 27 martie 2020 de NASA cu telescopul spațial în infraroșu, cometa Neowise se află în apropierea Pământului și poate fi vizibilă cu ochiul liber, chiar și în România.

Fenomenul este cu atât mai apreciat cu cât nu va mai fi posibil decât peste aproape 7000 de ani, când va reveni.

Potrivit astro-info.ro, la începutul lunii iunie cometa ajunsese la magnitudinea 7, iar la finalul lunii avea deja magnitudinea 3, când a intrat în câmpul LASCO C3 al telescopului solar SOHO. Cometa a trecut la periheliu pe 3 iulie 2020 la distanța de 43 milioane de km și a început să fie observată din 4 iulie, pe cerul dimineții, ajungând foarte strălucitoare, cu magnitudinea cuprinsă între 0 și +1. Cometa se va afla la distanța minimă față de Pământ pe 23 iulie 2020: 103 milioane km.

Cometa a început să fie observată și seara, din 10 iulie, la ora 22:30-23:00, deasupra orizontului nord-nord-vestic. În perioada 11-24 iulie cometa este circumpolară, observată de pe teritoriul României, fiind, cel puțin teoretic, observabilă întreaga noapte. Totuși merită precizat faptul că la culminația inferioară cometa va fi la doar câteva grade deasupra orizontului nordic.

În această perioadă Luna va fi uneori pe cer în același timp cu cometa. Cea mai optimă perioadă de observare a cometei fără ca Luna să deranjeze prea tare este 15-25 iulie. Ultimul Pătrar al Lunii se produce în 13 iulie, iar Luna Nouă pe 20 iulie, iar Primul Pătrar e în 27 iulie 2020.

Cum a fost descoperită Cometa Neowise

Cometa C/2020 F3 a fost descoperită în 27 martie 2020 de către telescopul spațial NEOWISE. Cometa se afla, în momentul descoperirii, în constelația Puppis și avea magnitudinea 17.

Numele cometei pare complicat, dar poate fi explicat destul de simplu:DIGI RCS-RDS vine cu o surpriză pentru toţi românii, iar asta ar fi o lovitură pentru Orange / Vodafone / Telekom

C – cometă care ajunge pentru prima oară la periheliu
2020 – anul descoperirii
F3 – a treia cometă descoperită în intervalul 16-31 martie
NEOWISE – numele descoperitorului, în acest caz un telescop spațial lansat de NASA în 2009, a cărui nume provine de la Near Earth Object Wide-field Infrared Survey Explorer.

Citeşte mai multe despre:   Cometa Neowise,   vizibila din România