Acasa Ştiri Știință De ce unii oameni fac forme grave de COVID-19, iar alții nu (STUDIU)

De ce unii oameni fac forme grave de COVID-19, iar alții nu (STUDIU)

Un articol de: George Lupu - 12 Aug 2020, 15:46
De ce unii oameni fac forme grave de COVID-19, iar alții nu (STUDIU) Foto: Hepta Știință

Cercetatorii de la Universitatea Stanford au identificat motivul pentru care unii oameni reactioneaza mai acut la SARS-CoV2, in timp ce altii au simptome minime.

Un nou studiu publicat de revista Science arata ca diferenta este data de unele deviatii ale raspunsului imunologic.

Descoperirile semnalează că principala diferență provine de la modul în care „ sistemul imunitar evolutiv” al pacientului - responsabil de identificarea și eliminarea virusurilor și agenților patogeni dăunătoare - răspunde la o infecție cu COVID-19.

„Aceste descoperiri dezvăluie modul în care sistemul imunitar se depreciază în timpul infecțiilor cu coronavirus, ceea ce duce la boli severe și indică potențialele ținte terapeutice”, a declarat autorul principal al studiului dr. Bali Pulendran, profesor de Patologie, Microbiologie și Imunologie la Facultatea de Medicina a Universitatii Stanford.

Studiul în sine a examinat răspunsurile imunologice ale 76 de persoane infectate cu coronavirus și 69 de persoane sănătoase.

Cercetatorii au descoperit ca in cazuri grave de COVID-19, multi dintre pacienti detin "niveluri crescute de molecule care favorizeaza inflamatia." Trei dintre aceste molecule s-au dovedit a fi asociate cu boli inflamatorii pulmonare în plus față de altele, „dar nu au aparut anterior în infecțiile cu COVID-19”.

Aceste trei molecule si receptorii lor ar putea reprezenta tinte terapeutice atractive in combaterea COVID-19, a mai declarat Pulendran.

Oamenii de știință au găsit, de asemenea, niveluri ridicate de reziduri -  resturi de ADN al bacteriilor și fragmente din  peretele celular, în sângele acelor pacienți cu cazuri severe de COVID-19.

Cu cât sunt mai multe astfel de reziduri, cu atat pacientul devine mai bolnav  și se amplifica cantitatea de substante pro-inflamatorii care circula in sange, sustin autorii studiului.UN ADEVĂRAT MIRACOL! S-a dus cu iubitul său necredincios la mormântul Părintelui Arsenie Boca. Când au ajuns acolo, ceva cu totul NEAȘTEPTAT i s-a întâmplat tânărului