Acasa Ştiri Știință Posibile semne de viață extraterestră, descoperite în atmosfera planetei Venus. Misiune fără precedent anunțată de NASA

Un articol de: Andrei Vlad - 14 Sep 2020, 20:09
Posibile semne de viață extraterestră, descoperite în atmosfera planetei Venus. Misiune fără precedent anunțată de NASA Sursă foto: NASA.gov Știință

După o îndelungată cercetare a spațiului cosmic, oamenii de știință vin cu noi precizări extrem de fascinante. În norii acizi ai planetei Venus, cercetătorii au descoperit un gaz numit fosfină, ceea ce indică faptul că microbii ar putea trăi în vecinătatea Pământului, unde condițiile de viață au fost până acum greu de conceput, informează CNN

Pe Pământ, fosfina este creată prin descompunerea materiilor organice, dar și în mediile sărace în oxigen, cum ar fi mlaștinile. Fosfina s-ar putea găsi și pe Venus, motiv pentru care experții pun la cale trimiterea unei sonde pe această planetă, apropiată de Terra. Fosfina este o moleculă formată dintr-un atom de fostor și 3 atomi de hidrogen.

Venus, cea mai apropiată planetă de Pământ

Venus are o dimensiune similară cu Terra, numită adesea „planeta geamănă", cea mai apropiată de Pământ. Este a doua planetă în ceea ce privește distanța față de Soare, după Mercur, în timp ce planeta Pământ a treia. Atmosfera densă a planetei Venus facilitează captarea căldurii, iar suprafața sa este suficient de fierbinte pentru a topi plumbul. Pe Venus, temperaturile sar de 480 de grade Celsius, avertizează oamenii de știință.

„Ceva complet neașteptat și extrem de interesant se întâmplă pe Venus pentru a produce prezența neașteptată a unor cantități mici de gaz fosfină", a declarat Sara Seager, coautor al studiului și astrofizician în Massachusetts.

Observațiile viitoare ale cercetătorilor vizează identificarea sursei gazului. NASA pregătește proiectul pentru o misiune pilot după 2030. Până acum, sondele spațiale trimise pe Venus au rezistat doar câteva minute înainte de a se descompune.

Citeşte mai multe despre:   Venus,   NASA