Acasa Ştiri Știință Un nou vaccin chinez anti-covid pare sigur pentru administrare

Un nou vaccin chinez anti-covid pare sigur pentru administrare

Un articol de: Catinca Giosanu - 07 Oct 2020, 09:16
Un nou vaccin chinez anti-covid pare sigur pentru administrare Foto: Pixabay.com Știință

Oamenii de știință au anunțat că un nou vaccin chinez anticoronavirus, care a fost dezvoltat de Institutul pentru Biologie Medicală pentru Academia Chineză pentru Științe Medicale, a arătat că este sigur în prima fază a testelor clinice, transmite agenția de știri Reuters.

Vaccinul anti-Covid-19 al Chinei pare a da rezultate

În cadrul studiului au participat 191 de oameni sănătoși cu vârste cuprinse între 18 și 59 de ani. În Faza I, inocularea experimentală nu a provocat reacții adverse severe, au spus cercetătorii într-o lucrare publicată înainte de verificarea de către alți cercetători.

Potrivit specialiștilor în domeniu, cele mai comune reacții adverse raportate de participanți au fost durere ușoară, oboseală sau înroșirea, umflarea și senzația de mâncărime la locul unde a fost făcută injecția.

”Toate datele din acest test arată siguranța și imunogenicitatea acestui vaccin inactivat și sunt încurajatoare, urmând noi studii privin eficacitatea sa în viitoar”, se arată în lucrarea publicată în mediul online.

China are deja cel puțin patru vaccinuri experimentale în ultimele faze ale testării clinice.Celebrul prezentator S-A STINS din viață. ESTE VESTEA TRISTĂ A ZILEIBeing Sent

China a anunțat că vaccinurile sale anti-Covid ar putea fi gata pentru publicul larg în noiembrie

Vaccinurile împotriva COVID-19 dezvoltate în China ar putea fi gata de utilizare pentru publicul larg din noiembrie, a declarat un oficial al Centrului chinez pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor (CDC), conform Reuters.

China are patru vaccinuri anti-Covid în etapa finală a studiilor clinice. Cel puţin trei dintre acestea au fost deja oferite unor angajaţi din domenii prioritare în cadrul unui program de urgenţă lansat în luna iulie.

Faza a treia a studiilor clinice se desfăşoară fără probleme, iar vaccinurile ar putea fi gata pentru publicul larg în noiembrie sau decembrie, a declarat Guizhen Wu, şef al CDC, expert în biosecuritate, într-un interviu acordat televiziunii de stat chineze.

Guizhen Wu, care a precizat că nu a experimentat simptome anormale în ultimele luni după ce i-a fost administrat un vaccin experimental în aprilie, nu a menţionat la ce vaccinuri se referă.

O unitate a gigantului farmaceutic China National Pharmaceutical Group (Sinopharm) şi Sinovac Biotech, listată în China, dezvoltă cele trei vaccinuri în cadrul unui program de stat de utilizare de urgenţă. Un al patrulea vaccin anti-COVID 19, dezvoltat de CanSino Biologics, a fost aprobat pentru utilizare de armata chineză în iunie.

Sinopharm a afirmat în iulie că vaccinul său ar putea fi gata pentru publicul larg până la sfârşitul acestui an după încheierea fazei a treia a studiilor clinice.

În toată lumea sunt 23 de vaccinuri anti-Covid aflate în teste clinice și încă 140 în primele stadii.

Citeşte mai multe despre:   coronavirus,   vaccinare anti-COVID-19